Nya kunskapskanalen MCPLAY håller marknadsförare uppdaterade

Nätverket Marknadscheferna lanserar en ny kunskapskanal för alla som jobbar med marknadsföring.
– MCPLAY-konceptet består av filmade, unika föredrag på nio minuter inom områden såsom marknadsföring, försäljning och ledarskap, säger PeO Axelsson, grundare av och vd för Marknadscheferna som är Sveriges största nätverk för beslutsfattare inom marknad och kommunikation.

En undersökning* visar att många marknadsförare känner en oro för att de inte har tillräcklig kompetens kring det senaste inom marknadsföringsområdet. Det är något som även nätverket Marknadscheferna har uppmärksammat och därför nu skapat en ny kunskapskanal, MCPLAY, tillsammans med samarbetspartners.

I dagens arbetsliv finns det generellt sett väldigt lite tid över för kompetensutveckling. Att vara borta en dag från kontoret och sina arbetsuppgifter är inte givet. Samtidigt har det hänt väldigt mycket inom marknadsföring under de senaste tio åren, i synnerhet när det gäller den tekniska utvecklingen och medielandskapet, som gör att marknadsförare behöver hålla sig uppdaterade.
– Många marknadschefer förlitar sig på kunskap som inte längre är aktuell. Med MCPLAY vill vi hjälpa till att säkerställa att man har koll på vad som händer inom sitt arbetsområde, vilket på sikt kan bidra till ekonomisk tillväxt, säger PeO Axelsson.

Som abonnent av MCPLAY får företaget tillgång till en ny nio-minuters film i veckan, 40 veckor per år. En fördel är att flera på företaget kan ta del av samma information, som man sedan kan diskutera kring. Alla avsnitt finns sedan tillgängliga vid behov i ett sökbart arkiv.
– Vi har redan nu märkt ett stort intresse med närmare 200 förbokade företag inför lanseringen som sker i början av januari 2016. Vår målsättning är att alla svenska företags marknadsavdelningar och deras byråer ska bli abonnenter av MCPLAY. I förlängningen tror vi att konceptet kan bidra till ekonomisk tillväxt genom att beslutsfattare kontinuerligt förses med ny relevant kunskap, säger PeO Axelsson.

MCPLAY har tagits fram av nätverket Marknadscheferna i samarbete med Lära för livet och ReklamKanalen. Årskostnaden för ett abonnemang är 2 995 kr + moms/person. Vill du veta mer, klicka gärna på länken https://www.youtube.com/watch?v=MNsOwG0k-0I eller besök www.mcplay.se

* Adobe Digital Roadblock Report 2015

PeO Axelsson, vd Marknadscheferna Norden AB, tfn: 070-540 14 12
e-post: peo@marknadscheferna.se
Lars Sjögrell, pressansvarig Marknadscheferna, tfn: 070-269 53 00
e-post: lars.sjogrell@perspective.se
www.marknadscheferna.se

Marknadscheferna är Sveriges största nätverk för marknadschefer och marknadsansvariga – idag med över 3 500 medlemmar i våra tre regioner; Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Väst och Malmö/Syd.

Taggar: