Årets marknadsförare i spännande debatt

PRESSINBJUDAN

Årets marknadsförare i spännande debatt

På onsdag samlas några av Östergötlands främsta marknadsförare på Konsert & Kongress för att debattera trender inom marknadsföring. Bland andra kommer vinnarna från Agda 2009.

Just nu pågår Tendensveckan, Sveriges Marknadsförbunds rikstäckande satsning med marknadsföring som tema. Tillsammans med lokala föreningar anordnas nu evenemang i hela landet med syftet att lyfta fram marknadsföringens och marknadsförarnas roll i företag.

På onsdag bjuder Marknadsföreningen i Östergötland, MARÖ, in till lunchmingel med debatt på Konsert & Kongress. Östgöta Mjölk, som tillsammans med Olai Lindgren Reklambyrå nyligen utseddes till årets marknadsförare i 4:e storstadsregionen, kommer att delta tillsammans med de andra vinnarna från Agda 2009.

Tommie Nyström, lektor i grafisk design och kommunikation på Linköpings universitet, kommer att agera skarp moderator och driva diskussioner kring om vad bra marknadsföring egentligen är och vilken betydelse marknadsföring har för ett företags affärer.

Onsdagens lunchmingel arrangeras tillsammans med Norrköping Science Park, Mjärdevi Science Park och LEAD. MARÖ anordnar under Tendensveckan ytterligare ett par aktiviteter, bland annat ett dynamiskt toppmöte i Norrköping. I samband med After Work kommer Meg Tivéus och Rune Brandinger att diskutera ledarens roll och vad som kan förväntas av ledning och styrelse.

Tid: onsdag den 21 april, 11.30–13.30 Plats: Konsert & Kongress, Linköping

Varmt Välkommen!

Lisa Everhill, ordförande MARÖ: 070-234 93 84 Anna Albinsson, pressansvarig MARÖ: 070-844 28 47