Dynamiskt toppmöte och After Work

Dynamiskt toppmöte och After Work

På fredag gästar Meg Tivéus och Rune Brandinger Louis De Geer i Norrköping för att berätta och diskutera om vad som kan förväntas av ledningar och styrelser.

På fredag avslutas Tendensveckan med ett dynamiskt toppmöte. Tendensveckan är en rikstäckande satsning som drivs av Sveriges Marknadsförbund tillsammans med Marknadsföringen i Östergötland, MARÖ, och flera andra marknadsföreningar i landet.

Meg Tivéus, framgångsrik företagsledare med vd-erfarenheter från bland annat Åhléns, Posten och Svenska spel, kommer till Norrköping för att diskutera ledarskapets roll. Vad begreppet ledarskap innebär idag och vad en ordförande ska kunna kräva av en styrelse.

Rune Brandinger kommer istället att diskutera vad en styrelse ska förvänta sig av sin ledare och vilket ansvar en styrelse ska ta. Med erfarenheter från koncernledning, företagsledning och arbete i över 60 styrelser bygger Rune Brandingers åsikter på en imponerande grund.

Toppmötet anordnas av MARÖ tillsammans med Östsvenska Handelskammaren och sätter punkt för årets Tendensvecka.

Tid: fredag den 23 april, 15.00-17.00 Plats: Louis De Geer, Norrköping

Varmt Välkommen!

Lisa Everhill, ordförande MARÖ: 070-234 93 84 Anna Albinsson, pressansvarig MARÖ: 070-844 28 47 Jonas Sjöbom, vd Östsvenska Handelskammaren: 0709-88 50 38 Helene Engström, ansvarig affärsnätverk Östsvenska Handelskammaren: 0708-12 91 81

Östsvenska Handelskammaren är en privat och oberoende näringslivsorganisation som ägs och styrs av våra medlemmar på Gotland, i Södermanland och Östergötland. Vi hjälper våra medlemsföretag i deras internationella affärer, vi påverkar politiska beslut som främjar regionen och företagen och vi erbjuder professionella nätverk och utbildningar. www.east.cci.se