Östgöta Mjölk – bästa marknadsförare i Sverige

Östgöta Mjölk – bästa marknadsförare i Sverige

Utmärkelsen Årets Marknadsförare delades ut av Sveriges Marknadsförbund vid Tendensdagen som hölls i Stockholm idag. Årets pris gick till Östgöta Mjölk.

I våras korades Östgöta Mjölk till bästa marknadsförare i Fjärde Storstadsregionen av MARÖ, marknadsföreningen i Östergötland. Idag tog företaget även den nationella titeln med motiveringen: Östgöta Mjölk har med en strategiskt stark och framgångsrik marknadsprofilering i egna kanaler och i butik, samt med ytterst professionell och jordnära visuell framtoning, intagit en välförtjänt plats bland de stora aktörerna.

– Det här är naturligtvis fantastiskt roligt. Vi lanserade Östgöta Mjölk i början av 2009 och redan ett år senare hade vi femton procent av marknaden i Östergötland. Självklart har marknadsföringen varit avgörande och trots en begränsad budget har vi lyckats så väl. Istället för de traditionella kanalerna har vi använt oss av egna kanaler, PR, event och action marketing, säger Magnus Palmgård, vd Östgöta Mjölk.

Bakom Östgöta Mjölks kampanj står den linköpingsbaserade reklambyrån LOUD (tidigare Olai & Lindgren Reklambyrå).

På känn Lisa Everhill som är ordförande i MARÖ är stolt över regionens prestation.

– Vi visste att vi hade ett starkt bidrag i år och jag hade faktiskt lite på känn att de skulle nå hela vägen. Framförallt är det naturligtvis kul för Östgöta Mjölk och LOUD men utmärkelsen är också ett tydligt bevis på vilka värden marknadsföring och kommunikation skapar. Och för oss på MARÖ, som regionens motor inom marknadsföring, är detta mycket viktigt att förmedla, säger Lisa Everhill.

– Den östgötska segern ger också extra energi inför nästa års Agda-gala där vi redan är i full gång med planeringen, fortsätter Lisa.

Nästa års Agda-gala, där Östergötlands bästa marknadsförare utses går av stapeln den 10 mars i Norrköping. Tävlingsbidragen ska vara inlämnade den 31 januari.

För mer information:

Lisa Everhill, ordförande MARÖ: 070-234 93 84 Magnus Palmgård, vd Östgöta Mjölk: 070-651 04 31

Pressmeddelande 2010-10-14 Marö – Marknadsföreningen i Östergötland – är ett nätverk för alla som har ett aktivt intresse för marknadsföring. Föreningen erbjuder sina medlemmar kompetensutveckling och är ett forum för affärsmässigt och socialt nätverkande. MARÖ är knuten till Sveriges Marknadsförbund och ingår därmed i ett landsomfattande nätverk för marknadsförare, kreatörer och kommunikatörer.
www.marknadsforeningen.info

Taggar: