Östgötska marknadsförare håller toppklass

Att konjunkturen har vänt märks inom reklambranschen. Om några veckor, torsdagen den 10 mars, är det dags att utse Årets Marknadsförare i Fjärde Storstadsregionen och antalet inkomna tävlingsbidrag har ökat. Förra året tog Östgöta Mjölk hem titeln – både regionalt och nationellt. Enligt MARÖ, Marknadsföreningen i Östergötland, håller även årets bidrag toppklass.

Som ordförande i MARÖ och med passion för marknadsföring känner jag mig stolt över att marknadsförarna i vår region håller så hög kreativ nivå. Vi har också märkt att intresset för tävlingen har ökat de senaste två åren, säkert har det en del att göra med att konjunkturen har vänt, säger Lisa Everhill.

Gala i Louis de Geer

Årets marknadsförare utses på den så kallade Agda-Galan och vinnaren i huvudklassen tar hem en statyett designad av linköpingskonstnären Stina Opitz. Utöver årets marknadsförare tävlas det i kategorierna; tryckta medier, digitala medier, event och DM. Dessutom delas priset för årets marknadsföringsuppsats ut i samarbete med Linköpings universitet och SEB.

– I år hålls galan på Louis de Geer i Norrköping och med Karin Adelsköld som konferencier är jag övertygad om att det kommer att bli en lyckad tillställning, säger Lisa.

Nomineringarna är ännu inte klara, men redan nästa vecka kommer de att offentliggöras.

Lisa Everhill, ordförande MARÖ: 070-234 93 84

Taggar: