Siemens utsedd till bästa marknadsförare i Östergötland – tillsammans med reklambyrån Leon

Årets Marknadsförare i Östergötland blev Siemens i samarbete med reklambyrån Leon. Under pompa och ståt hyllades ikväll vinnarna av branschen på den årliga Agda-galan. Utmärkelsen innebär att Siemens och Leon nu går vidare till den nationella tävlingen Årets Marknadsförare som går av stapeln på Tendensdagen under hösten.

Det var stor spänning i Louis de Geer i Norrköping där omkring 200 marknadsförare väntade på juryns beslut. När vinnaren, Siemens tillsammans med Leon, äntligen utsågs löd motiveringen:

”Kampanjen är ett utmärkt exempel på marknadsföring på högsta professionella nivå. Den har bredd, djup och konsekvens i syfte att skapa nyfikenhet samt förvandla det svårgripbara tekniska till tydliga och informativa budskap. Helheten är djärv men har kongenial teknisk elegans. Avsevärda resurser har backat upp kampanjen, men varje krona har använts ytterst effektivt och uppsatta mål har uppfyllts. Regional spetskompetens har utnyttjats och positioneringen blir därmed framgångsrik för både företaget och hela Fjärde storstadsregionen”

Förutom den prestigefyllda statyetten, hönan Agda designad av linköpingskonstnärinnan Stina Opitz, innebär utmärkelsen att Siemens nu är vidare i den nationella tävlingen ”Årets Marknadsförare”. Vinnaren utses som vanligt på Tendensdagen i Stockholm under hösten.

I övriga kategorier utsågs följande vinnare:
Tryckta medier: Stiga tillsammans med Byrån

Digitala medier: Stadium sports camp tillsammans med Leon

Event: Tekniska verken tillsammans med Brand Event

DM: Linköpings universitet tillsammans med Markus reklambyrå

Vinnare av årets uppsats blev Susanne Andersson, för sitt examensarbete ”Strategier och budskap i CSR-kommunikation”.

Passion för marknadsföring
MARÖ – Marknadsföreningen i Östergötland som står bakom priset och galan var mycket nöjda med kvällen.

– Det är alltid inspierande att träffa kollegor som brinner för marknadsföring. Just Agda-galan är höjdpunkten och då är det förstås extra roligt att så många kom och firade ikväll, säger Lisa Everhill, ordförande MARÖ.

Lisa Everhill, ordförande MARÖ: 070-234 93 84

Taggar: