Gustaf Rosell blir ny Innovation Director på Zound Industries

Zound Industries har anställt Gustaf Rosell för rollen som Innovation Director. Gustaf har en bred erfarenhet av affärsutveckling och innovation i olika roller inom en rad olika branscher och ansluter till Zound för att bygga vidare på bolagets befintliga innovationsarbete.

I sin nya roll på Zound blir Gustaf ansvarig för att utveckla och implementera Zounds innovationsstrategi med målet att förfina och höja innovationsambitionen inom hela bolaget och över samtliga varumärken.

“Vi är väldigt glada att ha Gustaf på plats. Jag är säker på att Gustaf, med sin stora erfarenhet och sitt engagemang, är rätt person att driva på och utveckla organisationen för att ta vårt innovationsarbete till nästa nivå”, säger Pernilla Ekman, VD på Zound Industries.

Gustaf Rosell har under sin karriär jobbat med det mesta, från affärsutveckling och förvärv på större bolag till att leda mindre startups. Han kommer senast från en roll som Design Director på designbyrån Designit. Gustaf är också starkt engagerad i hållbarhet och är mentor till flera startups inom området, samt har tidigare författat böcker inom industridesign och designteori.

“Det känns oerhört inspirerande att gå in i den här rollen under ett väldigt spännande skede av bolagets utveckling. Zound har ett imponerande track-record inom innovation och en enorm potential att fortsätta utveckla produkter i framkant. Det ska bli fantastisk att bidra på Zounds fortsatta resa”, säger Gustaf Rosell, Innovation Director på Zound Industries.

Zound Industries designar och utvecklar högtalare och hörlurar under varumärkena Marshall och Urbanears. Med ett tydligt fokus på innovativ teknik och användarcentrerad design har Zound sedan starten 2008 lanserat en lång rad ikoniska och prisbelönta produkter. Zound har idag cirka 250 medarbetare och kontor i Stockholm, New York, Paris, Shenzhen och Hong Kong. 2018 uppgick omsättningen till 1,86 miljarder kronor. I februari 2018 annonserade Zound ett nytt partnerskap med adidas där de första produkterna väntas lanseras under 2019.