• Marshall Group/

Huvudägarna och styrelsen i Zound Industries International AB förlänger acceptfristen för fullmaktsförlängningen

Såsom kommunicerats den 26 februari 2019 har styrelsen för Zound Industries International AB ("Bolaget" eller ”Zound Industries”) inlett en exitprocess av Zound Industries. Exitprocessen stöds av aktieägare som tillsammans innehar en majoritet av aktierna inkluderande, bland andra, Zenith Venture Capital, Varenne, Telia Company och TIME Investors SAS ("Huvudägarna").

I enlighet med vad som kommunicerats den 7 oktober 2019 har styrelsen beslutat att begära att aktieägare förlänger sin befintliga fullmakt avseende försäljningsprocessen till den 30 juni 2020. Förlängningen är begärd för att maximera aktieägarvärdet för samtliga aktieägare i Bolaget. Mer information till aktieägarna och instruktioner publicerades på Bolagets hemsida den 4 november 2019.

Sista dag för att inkomma med fullmaktförlängningen var den 18 november 2019. Per dagens datum har undertecknade fullmaktsförlängningar inkommit från aktieägare motsvarande cirka 32 procent av antalet utestående aktier i Bolaget. Läggs antalet aktier som ägs av Huvudägarna och Marshall Amplification Plc till dessa aktier, summeras andelen till cirka 77 procent av utestående aktier i Bolaget.

För att möjliggöra en högre anslutningsgrad från aktieägarna och för att underlätta försäljningsprocessen har styrelsen och Huvudägarna beslutat att förlänga acceptfristen för att inkomma med fullmaktsförlängning till och med den 20 december 2019. Huvudägarna ber vänligen om erhållandet av ”Fullmaktförlängningen” senast kl. 15.00 den 20 december 2019.

Ytterligare information
För ytterligare information om processen, vänligen besök: https://investors.zoundindustries.com/sv/aktieagarinformation
eller kontakta:

Patrik Linzenbold, IR-chef
patrik.linzenbold@zoundindustries.com

Zound Industries designar och utvecklar högtalare och hörlurar under varumärkena adidas, Marshall och Urbanears. Med ett tydligt fokus på innovativ teknik och användarcentrerad design har Zound sedan starten 2008 lanserat en lång rad ikoniska och prisbelönta produkter. Zound har idag cirka 240 medarbetare och kontor i Stockholm, New York, Paris, Shenzhen och Hong Kong. 2018 uppgick omsättningen till 1,86 miljarder kronor.