Information om fullmaktsförlängningen i Zound Industries International AB

Såsom kommunicerats den 26 februari 2019 har styrelsen för Zound Industries International AB ("Bolaget" eller ”Zound Industries”) inlett en exitprocess av Zound Industries. Exitprocessen stöds av aktieägare som tillsammans innehar en majoritet av aktierna inkluderande, bland andra, Zenith Venture Capital, Varenne, Telia Company och TIME Investors SAS ("Huvudägarna").

Den 18 april 2019 meddelade Bolaget att Huvudägarna genom fullmakt erhållit stöd för processen från aktieägare som, tillsammans med Marshall Amplification, innehade mer än 90 procent av aktierna i Zound Industries.

Befintliga fullmakter är giltiga till den 31 december 2019. I enlighet med vad som kommunicerats den 7 oktober 2019 har styrelsen beslutat att begära att varje aktieägare förlänger sin befintliga fullmakt avseende försäljningsprocessen till den 30 juni 2020. Förlängningen är begärd för att maximera aktieägarvärdet för samtliga aktieägare i Bolaget. Med andra ord, för att fortsättningsvis delta i den potentiella försäljningen och att sälja dina aktier till en potentiell utvald köpare till samma pris som Huvudägarna, måste befintliga fullmakter från aktieägare förlängas.

Mer information till aktieägarna och instruktioner kommer att publiceras på Bolagets hemsida, https://investors.zoundindustries.com/sv/aktieagarinformation.

Ytterligare information
För ytterligare information om processen, vänligen besök: https://investors.zoundindustries.com/sv/aktieagarinformation
eller kontakta:

Patrik Linzenbold, IR-chef
patrik.linzenbold@zoundindustries.com

Zound Industries designar och utvecklar högtalare och hörlurar under varumärkena adidas, Marshall och Urbanears. Med ett tydligt fokus på innovativ teknik och användarcentrerad design har Zound sedan starten 2008 lanserat en lång rad ikoniska och prisbelönta produkter. Zound har idag cirka 220 medarbetare och kontor i Stockholm, New York, Paris, Shenzhen och Hong Kong. 2018 uppgick omsättningen till 1,86 miljarder kronor.