Martinsons tecknar stor order i Bodö

Report this content

Martinsons Byggsystem har fått i uppdrag att bygga det spektakulära kontoret på Løvold Havpark i Bodö.

– Väldigt kul och en rivstart för vår nya satsning i Norge. Vi är väldigt stolta över den här affären, säger Stig Axelsson, Senior Advisor Sales på Martinsons.

Løvold Havpark är ett projekt som ska vara ett centrum för aktörer i den marina sektorn. Fokus kommer att ligga på innovation, samarbete, teknologi och bärkraft. Parken kommer att bestå av 9 500 kvadratmeter befintliga lokaler och ett nytt, modernt och klimatoptimerat kontor i trä som Martinsons konstruerar, levererar och monterar.

– Det blir ett spektakulärt och vackert kontor där vi tar tillvara allt vårt kunnande när det gäller att bygga effektivt, smart och hållbart, säger Stig Axelsson.

Kontoret kommer att bli runt 5 000 kvadratmeter, byggas i sex våningar och väntas stå klart i april 2026. Totalentreprenör för projektet är Hent AS som Martinsons arbetat med tidigare, i Sverige, vid uppförandet av Sara kulturhus i Skellefteå, en av världens högsta träbyggnader.

– Samarbetet fungerade utmärkt när vi byggde Sara kulturhus och det lovar gott inför Løvold Havpark, det ska bli trevligt att arbeta ihop igen, säger Stig Axelsson.

Martinsons har 90 års erfarenhet och tusentals genomförda projekt i Sverige och satsar nu också på den norska marknaden.

– Som en del av Holmen erbjuder vi värdeskapande expertis i alla led, från ansvarsfullt skogsbruk och produktion av limträ och KL-trä, till projektering, projektstyrning och färdigt montage så vi tror verkligen att vi fyller en lucka i Norge. Løvold Havpark känns som en jättebra start, det är en affär vi är stolta över, säger Stig Axelsson.

För mer information:

Stig Axelsson, Senior Advisor Sales Martinsons, +46 914 207 55, stig.axelsson@martinsons.se
Mikael Lindberg, försäljningschef Martinsons, +46 70 343 01 98, mikael.lindberg@martinsons.se

Läs mer om Løvold Havpark på lovoldsolution.no