Massive Entertainment avbryter nyemission

MASSIVE ENTERTAINMENT AVBRYTER NYEMISSION Sverige -- Mars 18, 1999. Styrelsen i Massive Entertainment AB (publ) har idag beslutat att dra tillbaka sitt emissionserbjudande till allmänheten och skjuter därmed på den planerade marknadsnoteringen. Placerarnas intresse för att köpa aktier i Massive Entertainment har ej varit tillräckligt stort för att garantera en tillfredställande likviditet och handel i aktien. Massive Entertainments styrelse har därför för avsikt att istället för en marknadsnotering genomföra en så kallad private placement. En marknadsnotering blir därefter aktuell först när Massive Entertainments första produkt är klar. Styrelsen i Massive Entertainment AB (publ). Massive Entertainment bildades under 1997 och bolaget har sedan dess fokuserat på att utveckla sitt första spel, Genesis (arbetsnamn) - ett unikt realtidsstrategispel som utnyttjar den senaste 3D-teknologin. Spelet som utvecklas för PC-datorer med Windows 95/98 kommer att lanseras under sensommaren 1999. Bolaget har tecknat förläggaravtal med Electronic Arts Inc., en av världens största och mest erkända spelförläggare, om att de, över hela världen, ska distribuera och marknadsföra dels Genesis samt bolagets nästa produkt. Bolaget samarbetar dessutom med Symbian inom det expanderande segmentet där entertainment och data/telekom integreras. Idag består Massive Entertainment av 18 anställda fördelade på kontor i Ronneby och Lund. Bolaget har tre verksamhetsområden: Massive Games producerar dataspel för en internationell marknad, Massive Technology utvecklar ramverk och teknologier for dataspel, samt Massive Mobile Entertainment som i samarbete med Symbian utvecklar underhållningsprodukter för framtidens mobila plattformar såsom smarta mobiltelefoner och så kallade "kommunikatorer". Under 1999 och år 2000 planeras en fortsatt expansion och målet är att inom kort ha flera parallella produkter under utveckling. FÖR INFORMATION KONTAKTA: Massive Entertainment AB (publ) Telefon: 0457-71910 Soft Center Fax: 0457-19193 372 25 Ronneby E-mail: info@massive.se Web: www.massive.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/18/19990318BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/18/19990318BIT00300/bit0002.pdf