Massive Entertainment byter VD

Report this content

Massive Entertainment byter VD Massive Entertainment AB (publ), inofficiellt noterat på Hagströmer & Qvi- bergs Tech Market-lista, meddelar idag att bolagets VD, Martin Walfisz, lämnar sin post till Jan Benjaminson som för närvarande innehar tjänsten som CFO i bolaget. Jan Benjaminson är 42 år och har arbetat i Massive Entertainment sedan 1 augusti. Innan dess har Jan bland annat arbetat som Financial Manager på Falcon Air och som controller och ekonomichef i den finska börsnoterade byggkoncernen YIT. I botten är Jan civilekonom från Lunds Universitet. - Jag känner stor inspiration inför uppgiften och är mycket tacksam för att jag fått förtroendet. Spel och underhållning är en bransch som har stora utvecklingsmöjligheter de närmaste åren. I takt med att bredband in- förs och mobiltelefonerna får allt mer minne och högre överförings- hastighet, kommer förväntningarna på innehållet öka. Inom Massive har vi kunskap om hur spel ska fungera och se ut för att locka de kräsnaste kun- derna. Martin Walfisz är styrelseledamot och en av grundarna. Martin tillträder rollen som Chief Creative Officer (CCO) med ansvar för affärsutveckling och framtagande av nya underhållningskoncept. - Jag har under de senaste åren ansvarat för att bygga upp Massive Enter- tainment till en internationellt erkänd spelutvecklare av PC- och mobil underhållning. När nu bolaget expanderar vidare vill jag ta en position där jag kan fortsätta vara nära produktutvecklingen. ÖVRIGT Massive Entertainments första stora produkt heter Ground Control och släpptes över hela världen i mitten av juni. Distributör är Sierra Studi- os, ett dotterbolag till Havas Interactive som är en av världens största spelförläggare. Försäljningssiffror presenteras kvartalsvis i efterhand. Försäljningen under kvartal 2 var låg men avsåg endast ca två veckor. Kvartal 3 presenteras i mitten av november. En uppföljare till Ground Control förhandlas för närvarande med flera oli- ka förläggare inklusive Sierra. Ett slutligt avtal beräknar vi presentera under november. Finansieringen är säkrad över årsskiftet. OM MASSIVE ENTERTAINMENT Massive Entertainment och dotterbolaget Massive Mobile Entertainment ut- vecklar interaktiva underhållningsprodukter på ett flertal plattformar för en världsmarknad. Idag har koncernen ca 45 anställda med kontor i Malmö och Ronneby. Förutom att utveckla högteknologiska och avancerade spel för PC-datorer och TV-konsoler är koncernen även en ledande aktör inom interaktiva under- hållningsprodukter för mobila kommunikationsenheter. Företaget har idag ett nära samarbete med bl a Ericsson, Symbian och Aspiro. För ytterligare information kontakta VD, Jan Benjaminson, på janb@massive.se. eller på 040-600 1000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00520/bit0002.pdf