Massive Entertainments Ground Control toppar försäljningslistorna

MASSIVE ENTERTAINMENTS GROUND CONTROL TOPPAR FÖRSÄLJNINGSLISTORNA PC-spelet Ground Control som släpptes i Sverige i mitten på juni toppar nu försäljningslistorna runt om i landet enligt branschtidningen Manual. Topplistan baseras på försäljningsrapporter från rikstäckande kedjor samt lokala återförsäljare. Spelet fick nyligen bland annat fem getingar i Expressen, fem plus i Aftonbladet, 10/10 i Spel för Alla och 91% i PC Gamer. Bland internationella recensioner kan märkas 9/10 av Gamecenter (www.gamecenter.com) och 4.5/5 av Adrenaline Vault (www.avault.com). Ground Control är ett innovativt strategispel i 3D med fokus på snabb action och taktik. Spelet, som förläggs av Sierra Studios, finns nu ute i butik i hela världen och har fått genomgående positiva recensioner. Dessutom har spelet fått utmärkelsen Best Strategy Game of E3 av IGN.COM som är en av världens största websajter med information om bland annat film, TV, spel och musik. E3 (Electronic Entertainment Expo) är världens största mässa för PC- och TV-spel. "Att Ground Control ligger överst på topplistan är ett erkännande för ett fantastiskt duktigt projektteam och den stora kompetens som finns inom företaget," säger Massive Entertainments VD, Martin Walfisz. "Vi är mycket glada över spelets framgångar." Mer information om Ground Control finns på www.GROUNDCONTROL1.com eller besök någon av spelets inofficiella fansidor: www.groundcontrolhq.com, www.gccenter.com, www.gcdomain.com, www.gc-central.com, www.strategyplanet.com/groundcontrol/. OM MASSIVE ENTERTAINMENT Massive Entertainment producerar interaktiv underhållning för en världsmarknad. Bolaget grundades 1997 och har sedan dess fokuserat på att utveckla högteknologiska interaktiva spel för PC-datorer, TV-konsoler och handhållna kommunikationsenheter (mobiltelefoner och kommunikatorer). Företaget levererar idag produkter till världsaktörer såsom Sierra Studios (Havas Interactive), Ericsson, Symbian och Aspiro. Nyligen meddelades att företagets PC-spel, Ground Control, även kommer att utvecklas för Sony Playstation 2. Därmed är Massive Entertainment den första skandinaviska spelutvecklare som tillkännagivit en produkt för Sonys nya underhållningsplattform. Massive Entertainment är idag inofficiellt noterat på Hagströmer & Qvibergs Tech Market-lista (www.hq.se). Målsättningen är att under år 2000 vidare expandera bolaget för att så småningom officiellt notera bolaget. Företaget har idag ca 40 anställda på kontor i Ronneby och Lund. Under augusti kommer ett nytt huvudkontor öppna i Malmö. Mer information om Massive Entertainment finns på http://www.massive.se, eller kontakta Martin Walfisz, VD, 0457-38 63 63. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/05/20000705BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/05/20000705BIT00190/bit0002.pdf