MASSOLIT MEDIA AB (PUBL): TIDPLAN FÖR SAMMANLÄGGNING

Massolit Media AB (publ) beslutade på en extra bolagsstämma den 4 april 2013 att genomföra en sammanläggning av aktier med relationen 1:25, vilket innebär att 25 gamla aktier sammanläggs till en (1) ny aktie.

Följande tidplan gäller för sammanläggningen:

Sista handelsdag för den gamla aktien är den 2 maj 2013. Första dag för handel med de nya aktierna är den 3 maj 2013.

Avstämningsdag för sammanläggningen är den 7 maj 2013 och de nya aktierna kommer att synas på respektive VP-konto från och med den 8 maj 2013.

Styrelsen har beslutat att vid udda antal skall avrundning vara till aktieägarnas fördel genom att större aktieägare ställer aktier till förfogande.

I samband med detta kommer aktien att byta ISIN-kod. Ny ISIN-kod är: SE0005189396.

Efter genomförda transaktioner kommer antalet aktier att uppgå till 10 244 173 stycken av serie B (inklusive de 9 219 756 stycken som emitterades den 4 april 2013) och 6 304 stycken aktier av serie A, dvs sammanlagt 10 250 477 stycken och med ett kvotvärde på 0:50 kronor och ett aktiekapital uppgående till 5 125 238:50 kronor.

Stockholm 30 april 2013

Genom Jan Nilstadius, t f VD, Massolit Media AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta:

Verkställande direktör Jan Nilstadius, +46 (0)70-300 50 20

Styrelseordförande Peter Näslund, +46 (0)70-422 01 11

Massolit Media

Trädgårdstvärgränd 2

info@massolit.se

www.massolit.se

Massolit Media AB är idag ett mediebolag med fokus på förlagsverksamhet. Massolit ger ut böcker inom flera populära genrer för både barn och vuxna. Förlagets utgivning finns tillgänglig i ett antal fysiska format såsom inbundna böcker, storpocket, pocket, cd-böcker och MP3-cd-böcker. Den digitala utgivningen består av nedladdningsbara ljudböcker, streamade ljudböcker samt e-böcker. Massolit kommer framöver att bredda utgivningen ytterligare inom de bästsäljande segmenten och arbeta på ännu flera parallella plattformar.