Svenskt företag får internationell prestigeorder till MTV Music Awards

Report this content

Svenskt företag får internationell prestigeorder till MTV Music Awards Storbildsskärmar vid jättelika internationella evenemang. Mässteknik från Kungälv har vanan inne. När MTV Europe Music Awards går av stapeln i Globen nästa torsdag är Mässteknik det enda svenska företag som fått i uppdrag att leverera teknik till evenemanget. - Det är ett mycket stort projekt både ekonomiskt och prestigemässigt, säger Mikael Hallberg, vice VD och ansvarig för storbildsskärmar vid Mässteknik. MTV-galan är det största återkommande musikevenemanget i Europa och årets gala blir den största hittills. Sällan har så många kända musikartister samlats vid ett och samma tillfälle i Stockholm. Den stjärnspäckade galan kommer bland annat att bjuda på uppträdanden av Madonna, Backstreet Boys och U2 och ställer höga krav på scentekniken. För att publiken ska kunna se artisterna ordentligt kommer Mässteknik att rigga upp två videoskärmar på vardera 20 kvadratmeter vid sidan av scenen, och en skärm i mitten. - Att få detta uppdraget av MTV i konkurrens med samtliga utländska videoföretag är vi stolta över, säger Mikael Hallberg. Att uppdraget gick till Mässteknik blev inte klart förrän helt nyligen. - Både MTV och BBC såg vad vi åstadkom på Eurovision Song Contest och detta tillsammans med våra tidigare referensjobb, som till exempel OS i Sydney, gjorde att vi fick uppdraget, säger Mikael Hallberg. För vidare information kontakta: Mikael Hallberg, vice VD och ansvarig för storbildsskärmar vid Mässteknik Tel 0303-20 85 00 eller 0736-20 85 12, e-mail: mh@massteknik.se Mässteknik arbetar huvudsakligen med videoteknik och storbildsskärmar. Företaget har tidigare levererat teknik till flera stora internationella evenemang som OS i Sydney och fotbolls-VM i Frankrike. Företaget ansvarade också för den 700 kvadratmeter stora bildskärmen vid milleniumfirandet i Stockholm.Mässteknik som ligger i Kungälv, startades 1987 av den nuvarande ägaren och VD:n Kenneth Paterson och har i dagsläget 35 anställda. Årets omsättning förväntas uppgå till drygt 100 miljoner kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00030/bit0002.pdf