SUOMESSA JO YLI 400 000 MASTERCARD® KORTTIA

Report this content

27.4.2004 SUOMESSA JO YLI 400 000 MASTERCARD® KORTTIA MasterCard korttien määrä jatkoi nopeaa kasvuaan Suomessa vuonna 2003. Korttien määrä kasvoi liki 19 prosenttia. Kuluvan vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana MasterCard ohitti 400 000 kortin rajapyykin Suomessa ja vankisti näin asemiaan korttiliiketoiminnan innovatiivisena haastajana Suomessa. - "Olemme varsin tyytyväisiä nopeana jatkuneeseen kasvuun ja sitä kautta vahvistuneeseen asemaamme Suomessa. Toiminnan kasvun edellytykset ovat edelleen varsin hyvät vuoden 2004 aikana," sanoo MasterCardin Suomen toiminnoista vastaava johtaja Peter Hernberg. MasterCard korttien kokonaisvaihto kasvoi vuonna 2003 yli 18 prosenttia 2,3 miljardiin euroon. Esimerkki uudesta korttiratkaisusta on Nordea Rahoituksen myöntämä Finnair Plus MasterCard. Kortti on saanut lentävän lähdön ja ensimmäisten kolmen kuukauden aikana Finnair Plus MasterCard kortteja on myönnetty yli odotusten. - " Osasyinä merkittävään kasvuun ovat uudet yhteistyömuodot ja kortinmyöntäjien innovatiiviset korttiohjelmat. Finnair Plus MasterCard on hyvä esimerkki menestyvästä konseptista, " Hernberg lisää. "EU-lisenssi" mahdollistaa korttien myöntämisen ulkomailla Toukokuun alussa MasterCard esittelee "EU-lisenssin", jonka turvin suomalaiset pankit ja rahoituslaitokset voivat myöntää kortteja SEPA- alueella (Single European Payment Area). Järjestelmä mahdollistaa korttien myöntämisen 28 Euroopan maassa. Näin esimerkiksi suomalaispankki voi myöntää luottokortteja Saksassa. Järjestelmä on kaksisuuntainen, mikä myös helpottaa eurooppalaisten kortinmyöntäjien hakeutumista Suomeen. - "Yhä useampi Pohjoismainen pankki hakee kasvua maansa ja kotimarkkinoidensa ulkopuolelta. Lisenssimme luo mahdollisuuden korttitoiminnan nopeampaan kasvattamiseen myös ulkomailla, Hernberg sanoo." Lisätietoa: Peter Hernberg, MasterCard Europe, Vice President +46-703-722 842 (myös suomeksi) MasterCard International MasterCard Internationalilla on laaja valikoima tunnettuja ja laajasti hyväksyttyjä korttituotemerkkejä kuten MasterCard, Maestro ja Cirrus. Yhteistyössä yli 25 000 pankin ja rahoituslaitoksen kanssa MasterCard tarjoaa palveluitaan yrityksille ja yksityishenkilöille 210 maassa. MasterCardin tarjoamat laajat maksupalvelut sekä sähköisessä että perinteisessä kaupankäynnissä ovat laadultaan ja innovatiivisuudeltaan alansa huippua. MasterCardin palkittu mainoskampanja "Priceless" on esitetty 90 maassa 45 kielellä ja se varmistaa MasterCard -tuotemerkin maailmanlaajuisen näkyvyyden. MasterCard on maailman hyväksytyin kortti yli 22 miljoonan maksupisteen myötä. Transaktiovolyymi ylitti vuoden 2003 aikana 1.140 miljardia dollaria. Lisätietoa löytyy osoitteesta http://www.mastercard.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/27/20040427BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/27/20040427BIT00570/wkr0002.pdf