Ny regionchef för MasterCard i Norden och Baltikum

MasterCard Europe meddelar idag att Fred Conrads blir ny regionchef för Norden och Baltikum. Fred Conrads kommer att ansvara för den övergripande strategiska ledningen och efterträder därmed Carlos Rodriguez som framgångsrikt drivit utvecklingen av MasterCard i Norden och Baltikum de senaste 9 åren.

Fred Conrads började på MasterCard i juni 2005 och har sedan dess haft en rad ledande befattningar, senast som Head of Merchants and Acceptance för Västeuropa.

-        I samarbete med banker och finansbolag i Norden och Baltikum strävar vi efter att kunna erbjuda förstaklassiga betalningslösningar, med säkerhet i fokus. Lösningarna ska underlätta vardagen för konsumenter, företag och handlare. Freds bakgrund och kunskap är perfekt för att vidareutveckla arbetet som befinner sig i en stark utvecklingsfas vad gäller innovation och ökat värde inom betalningsmarknaden, säger Roberto Tittarelli, General Manager för Västeuropa.

Fred Conrads har tidigare arbetat som chef för Merchants & Co-branding och varit delaktig i utvecklingen av framgångsrika partnerskap så som Carrefour och Miles & More. Fred har även erfarenhet från McKinsey, Belgacom och PriceWaterhouse Cooper Management Consulting och är utbildad civilingenjör från University of Louvain-La-Neuve i Belgien med en MBA från University of Chicago.

-         Jag ser fram emot att bygga vidare på den regionala strategin med mitt team. Dagens konsumenter kräver mer bekvämlighet, flexibilitet, säkerhet och kontroll inom allt från dagliga inköp till e-handel och utlandsresor. MasterCards starka varumärke i kombination med högkvalitativa tekniska lösningar och breda marknadsinsikt gör oss väl positionerade, säger Fred Conrads.

För mer information vänligen kontakta

Caroline Westergren, presskontakt MasterCard

caroline.westergren@bm.com

MasterCard Europe