Mat.se öppnar Alternativbolaget

Report this content

Studenttider och midsommarafton är några av de sommarfestligheter där alkoholkonsumtionen bland både unga och vuxna ökar kraftigt. Allt fler väljer samtidigt bort alkoholen, men vill gärna ha något mer smakrikt än vatten. Mat.se lanserar nu Alternativbolaget, där drygt 40 alkoholfria alternativ finns samlade. Ett enkelt sätt att hitta god dryck som passar till både maten och festen.

Intresset för alkoholfria drycker har på senaste tiden vuxit. Hos Mat.se ökade försäljningen av alkoholfria drycker under 2018 med 45 procent jämfört med året innan. Särskilt stor blev ökningen under festmånaderna maj och juni med en ökning på hela 63 procent. Statistiken visar att öl står sig som populäraste alternativet, men fler och fler upptäcker också alkoholfria viner och ciderdrycker.

Vi har i dag över 40 alkoholfria alternativ av öl, vin och cider upp till 0,5 procent. Alternativbolaget är ett sätt för oss att lyfta fram det sortimentet och det på ett sätt som känns både angeläget och i tiden. Med en alkoholfri butik som Alternativbolaget kommer vi också att fortsätta utveckla vårt sortiment av alkoholfria drycker, säger Amanda Primnell
säljledare/kategoriansvarig på Mat.se

Alternativbolaget lanseras vecka 23, är öppet dygnet runt och där varorna levereras hem till konsumenternas dörr.

Läs mer på www.alternativbolaget.se

För mer information kontakta:

Viveca Järhult, t.f. marknads- och PR-ansvarig på Mat.se, 073-520 1949

Axfoods presstjänst: 070- 289 8983

Mat.se är en fullsortimentsbutik på nätet med fokus på att leverera bra och hållbar mat till rätt pris hem till kundens dörr. Med lager i Göteborg, Stockholm och Malmö når Mat.se ca 40 procent av Sveriges befolkning. Mat.se är en del av Axfood-koncernen.