Mataki utsedd till Årets leverantör av XL-Bygg

Tätskiktstillverkaren Mataki har blivit framröstad till Årets leverantör av XL-Bygg. Ett årligt återkommande pris där 130 XL-Bygg-butiker runt om i landet röstar fram den bästa leverantören. Syftet med priset är att uppmärksamma och hylla ett gott samarbete mellan XL-Bygg och dess leverantörer.

I kamp med 14 andra leverantörer var det Mataki som kammade hem utmärkelsen Årets leverantör. Priset delades ut torsdagen 3 december i samband med XL-Byggs leverantörsmässa. I röstningsproceduren har juryn bedömt leveranssäkerhet, kvalitet, företagets kampanjer och events samt konkurrenskraft.

Juryns motivering till vinsten lyder:
Vinnaren har i många år varit huvudleverantör i sitt segment till Byggtryggs delägare. De erbjuder kvalitetsprodukter, service, kunskap och hållbara lösningar i högsta klass. Deras förmåga att vara personliga och professionella samt deras återkommande högkvalitativa utbildningar till både vår personal och våra proffskunder är mycket uppskattat. Gott samarbete och stor vilja att gemensamt bygga våra varumärken genom bl.a. föredömligt deltagande i många av våra viktiga proffskundsevents bidrar stort till att vinnaren i år fått bäst betyg av alla nominerade leverantörer.

Hårt arbete som gett utdelning
Mataki är glada och stolta över priset. Sedan två år tillbaka erbjuder Mataki sina återförsäljare samt deras kunder utbildningar, både på plats och som e-learning. Man har även varit en del av XL-Byggs takskola under 2015.
– Nu känns det som att allting faller på plats och att hårt arbete ger utdelning. Vi har under en treårsperiod valt att fokusera på vårt huvudbudskap ”Tätskikt för svenskt klimat” med produkter, utbildning och garantier som stödjer detta. I en kombination med kreativa, professionella och personliga medarbetare på kundsupport, sälj och marknad har vi hittat ett vinnande koncept som vi kommer att fortsätta utveckla. Den prestigefulla utmärkelsen ”Årets leverantör” hos Sveriges största byggmaterialkedja XL-bygg är det bästa kvittot man kan få på att vårt koncept funkar, säger Johan Ljungberg, marknadschef på Mataki.

Johan Ljungberg, marknadschef Mataki
070-814 80 05, Johan.Ljungberg@nordicwaterproofing.com

Mataki utvecklar, tillverkar och säljer olika tätskiktslösningar för byggnader och anläggningar. Produkterna är anpassade för svenskt klimat och svenska byggnormer. Målet är att erbjuda marknadens främsta produkter för att skydda byggnader från fukt och vatten. Mataki är en del av Nordic Waterproofing. Huvudkontor, produktion och lager finns i Höganäs. http://mataki.se