Nytt vindskydd för tuffa förhållanden

Halotex W25 r uppbyggt av tre lager med kraftig PPfleece p bda sidor och ett av marknadens mest diffusionsppna funktionsmembran Sd004 m i mitten
Mataki lanserar Halotex W25, ett extra rivstarkt vindskydd med vattentäthetsklass W1 som skyddar mot både hård vind och regn under byggtiden. Det är uppbyggt av tre lager med kraftig PP-fleece på båda sidor och ett av marknadens mest diffusionsöppna funktionsmembran (Sd=0,04 m) i mitten, vilket möjliggör en snabb uttorkning av eventuell byggfukt i konstruktionen. På ena sidan finns ett förtryckt rutnät (100x100 mm) för att underlätta räta linjer på byggarbetsplatsen.

Halotex W25 väger 120 g/m2 och erbjuds i dimensionerna 2,8x25 m och 2,8x50 m. Produkten har 30 års garanti och finns bedömd i Byggvarubedömningen, Sunda Hus, Basta samt Svanens husproduktportal.

Eric Henningsson, produktchef Mataki
eric.henningsson@nordicwaterproofing.com

Mataki utvecklar, tillverkar och säljer olika tätskiktslösningar för byggnader och anläggningar. Produkterna är anpassade för svenskt klimat och svenska byggnormer. Målet är att erbjuda marknadens främsta produkter för att skydda byggnader från fukt och vatten. Mataki är en del av Nordic Waterproofing AB. Huvudkontor, produktion och lager finns i Höganäs. https://mataki.se