Nu lanserar Matkomfort vegetarisk matkasse

Nu lanserar vi Matkomforts Vego Premium, en spännande blandning av nya rätter och tidlösa klassiker – vegetariskt med härliga mejeriprodukter, ägg samt ekologiska eller närodlade grönsaker.

Vi vill härmed presentera höstens nyhet, Vego Premium! Matkassen för dig som både tänker på vad du äter och vad du inte äter. Självklart är middagarna liksom i alla våra matkassar kockförberedda och lagade från grunden, utan onödiga tillsatser.

- Vi har fått många önskemål om en vegetarisk produkt från våra kunder som gått över till vegetarisk kost men som inte velat lämna oss på grund av det valet. Nu kan vi åter igen hjälpa dem i vardagen, vilket känns jättekul, säger kock och grundare Henrik Isaksson.

Matkomforts Vego Premium vänder sig förstås till de som är vegetarianer men även de som helt enkelt bara vill äta mera grönt ibland. Den kommer vara lakto-ovo-vegetarisk och då och då innehålla exempelvis ostar med löpe. Grönsakerna kommer vara ekologiska eller närodlade i möjligaste mån.

Vego Premium består av tre kompletta middagar. Det enda som behövs hemma är salt, peppar och något att steka i.

2 portioner, 3 dagar - 645 kr
4 portioner, 3 dagar – 985 kr
6 portioner, 3 dagar – 1415 kr

Premiärleverans söndag 9/9-2018.

Henrik Isaksson
VD, grundare & kock
henrik@matkomfort.se

Matkomfort säljer vardagsmiddagar som levereras hem till dörren. Maten är tillagad från grunden och förberedd så långt att det bara behövs 5-20 minuter aktiv tid i köket, beroende på vilken meny du väljer.

Matkomfort ger dig näringsriktiga, goda och vällagade middagar varje vecka med lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en stor middag från grunden. Varje hushåll kan bestämma exakt hur många portioner man behöver.

Matkomfort startades 2008 och har i dag cirka 2 500 abonnenter i Storstockholmsområdet + Uppsala med omnejd samt större delen av Mälardalen. Varje vecka lagas ca 18.000 portioner mat.

Taggar:

Om oss

God och bra mat. En god måltid är livskvalité, vi tror faktiskt att allt man gör utgår från magen. Det är grunden till vår filosofi. Därför hämtar vi våra råvaror från producenter vi själva gillar, det kan vara gårdsgris eller kycklingfiléer från Bjärefågel. Men framför allt svenska färska råvaror med mycket smak och gott samvete. För att mat ska vara god måste den vara färsk och nylagad. Därför får du själv laga till huvudingrediensen, medan vi ordnar såser och andra tillbehör. Det går helt enkelt inte att göra mat god på riktigt om den inte är nylagad. Men vi förbereder allt annat som hör därtill.

Snabbfakta

Matkomfort startade 2008 och firar nu 10 år med jubileumskassar och nya vegetariska matkassen Matkomforts Vego Premium.

Citat

Vi har fått många önskemål om en vegetarisk produkt från våra kunder som gått över till vegetarisk kost men som inte velat lämna oss på grund av det valet. Nu kan vi åter igen hjälpa dem i vardagen, vilket känns jättekul!
Henrik Isaksson, kock och grundare