Mat.se erbjuder leverans av mat direkt till din Volvo

Genom ett samarbete med Volvo Cars erbjuder Mat.se leverans av matvaror direkt till bilen genom tjänsten Volvo In-car Delivery. Göteborg blir första orten som får tjänsten.

Volvoägaren behöver inte längre leta desperat efter en parkeringsplats i centrum eller trängas med alla andra stressade människor i matbutiker. Tjänsten Volvo In-car Delivery bygger på användningen av en digital nyckel som Mat.se använder för att öppna och stänga bilen en gång. Ägarna beställer varor på nätet, får ett meddelande om att varorna har levererats och kan sedan helt enkelt köra hem med dem.

Instruktionsfilm: https://youtu.be/LF9MupeT_H4

– Att leverera direkt till en Volvo är ett naturligt steg att förenkla och att utveckla kundupplevelsen av att handla mat på nätet. Det är också positivt ur ett hållbarhetsperspektiv då vi kommer att köra ännu kortare sträckor mellan leveranserna, säger Måns Danielson, VD på Mat.se

Volvo In-car Delivery erbjuds i sitt första skede till Volvoförare i Göteborgsområdet som prenumererar på tjänsten Volvo On Call, men den kommer att erbjudas i övriga Sverige och andra länder senare.

Tjänsten är mycket enkel att använda. Volvoägare som vill använda Volvo In-car Delivery väljer det leveransalternativet när de slutför köpet. Volvo In-car Delivery är ett bra exempel på Volvos öppenhet inför möjligheterna med ny teknik i företagets bilar.

– Vi på Volvo är inte intresserade av teknik för teknikens skull, säger Klas Bendrik, Senior Vice President och Chief Information Officer på Volvo. Om tekniken inte gör kundens liv enklare, bättre, säkrare eller roligare är den inget för oss.

Matse AB driver en fullsortimentsbutik på nätet, Mat.se, med hemleverans av varor av hög kvalitet. Matse AB ingår i Matse Holding AB som är listat på Nasdaq First North med kortnamn MAT. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50. Mer information om verksamheten finns på www.mat.se/investor.