Mat.se öppnar i Malmö

Mat.se fortsätter att expandera och öppnar i regionen runt Malmö och Helsingborg. De första leveranserna beräknas gå ut i januari 2016.

Tillväxten för matbutiker på nätet är fortsatt stark. Under första kvartalet 2015 ökade försäljningen med 65 procent*. Mat.se är en av de ledande aktörerna och växte med 106 procent under samma period.

Mat.se är en matbutik på nätet med hemleverans och finns idag i Göteborg och Stockholm. Nästa steg är att öppna i regionen runt Malmö och Helsingborg. Mat.se räknar med att etableringen långsiktigt kommer att generera 100-tals nya arbetstillfällen i regionen. Hyresavtalet är tecknat för en cirka 4 000 kvm stor lagerlokal som ligger strax norr om Malmö. Lagret kommer under hösten att byggas om för att passa verksamheten.

– Marknaden växer snabbt och vi har bevisat att affärsmodellen håller. Försäljningen i Göteborgsregionen visar positivt resultat exklusive marknadsföringskostnader. Vi ser det som ett naturligt steg i vår utveckling att börja leverera i Malmö- och Helsingborgsregionen, säger Måns Danielson, VD på Matse AB.

* D-food Index, Svensk Digital Handel

Måns Danielson, VD
E-post: mans@mat.se

Ludwig Mattsson, Styrelseordförande
E-post: ludwig@gaviafoodholding.se

Matse Holding ABs aktie är listad på Nasdaq First North med kortnamn MAT. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50. Mer information om verksamheten finns på www.mat.se/investor.