Mat.se startar i Stockholm med leverans av mat direkt till din Volvo

Idag sker de första matleveranserna till Volvoägare i Stockholm. Matvarorna levereras direkt till bilen genom tjänsten Volvo In-car Delivery. Tjänsten finns sedan november i Göteborg.

Tjänsten Volvo In-car Delivery bygger på användningen av en digital nyckel som Mat.se använder för att öppna och stänga bilen en gång. Ägarna beställer varor på nätet, får ett meddelande om att varorna har levererats och kan sedan köra hem med dem.

– Vi har fått positiv respons från användarna i Göteborg. De upplever att tjänsten förenklar vardagen. Flexibilitet, tidsbesparing och framförallt att inte behöva åka och handla i butik är några av kommentarerna vi har fått. Jag tror på flera leveransalternativ och nu får även Volvoägare i Stockholm möjligheten att välja leverans till sin Volvo, säger Måns Danielson, VD på Mat.se

Tjänsten är mycket enkel att använda. Volvoägare som vill använda Volvo In-car Delivery väljer det leveransalternativet på Mat.se när de slutför köpet och registrerar var bilen kommer att stå inom ett tidsintervall.

– In-car Delivery förenklar vardagen och frigör värdefull tid för våra kunder, säger Tommy Hansson Strand, Volvo Cars.

Instruktionsfilm: https://youtu.be/LF9MupeT_H4
Mer information och registrering: https://matse.zendesk.com/hc/sv/articles/214080768-Leveranser-till-Volvo-bilar

Matse Holding ABs aktie är listad på Nasdaq First North med kortnamn MAT. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50. Mer information om verksamheten finns på www.matseholding.se