Mat.se utmanar dagligvaruhandeln med färskare färskvaror

Mat.se börjar visa antalet hållbarhetsdagar på färskvaror. Som enda butiken i Sverige ser kunden också antal hållbarhetsdagar i snitt per utlevererad färskvara. Håller inte Mat.se minsta antalet hållbarhetsdagar behöver kunden inte betala för varan.

– Vi är Sveriges färskaste matbutik på nätet. Nu utmanar vi den övrig dagligvaruhandeln med vårt unika färskvaruflöde och genom att transparent presentera antal hållbarhetsdagar. Vi har gjort ett enormt arbete för att säkra kvaliteten och informationen hela vägen från våra leverantörer fram till att kunden får sina varor. Kunderna får dessutom bäst före-datum på kvittot, säger Måns Danielson, vd Matse AB

Fakta färskvaruflödet: Efter att kunden har lagt sin beställning skickas nattordrar till färskvaruleverantörerna som frukt och grönt, bröd, kött och fisk. Under natten plockas, filéas, styckas och bakas exakt det antal varor som våra kunder har beställt. Tidigt nästa morgon levereras varorna till Mat.se, packas och levereras hem till kunderna i kylbilar.

Matse Holding ABs aktie är listad på Nasdaq First North med kortnamn MAT. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50. Mer information om verksamheten finns på www.mat.se/investor.