Mat.se utökar tillgängligheten med HÄMTA

Mat.se öppnar nu den första HÄMTA, en avhämtningsplats där kunderna själva hämtar upp sin mat. Den är placerad vid SIBA i Järnbrott. Kunden handlar som vanligt, men väljer HÄMTA som leveransalternativ i kassan och hämtar själv sina varor på plats mellan kl 15 och kl 19. I första fasen kommer varorna att transporteras och lämnas ut från en kylbil så att kylkedjan säkras.

– Förfrågningarna och önskemålen har varit många från vår kunder. Valfriheten att kunna välja en tid, och nu också plats, som passar dig som kund är en nyckelfaktor. Faller det här väl ut kommer vi att utöka konceptet HÄMTA med flera strategiskt placerade avhämtningsplatser, säger VD, Måns Danielson i en kommentar.

Fakta HÄMTA:
Axel Adlers Gata 4, Västra Frölunda (Siba Järnbrott)
Koordinater: 57.646568, 11.935264
Utlämningstid: Vardagar kl 15-19

Matse Holding AB består av Matse AB, Cold Cargo Sweden AB, Kokaihop Media AB.
Matse AB driver en fullsortimentsbutik på nätet, Mat.se, med hemleverans av varor av hög kvalitet.
Kokaihop Media AB skapar glädje i köket med inspiration och recept från matsajterna Kokaihop.se och Spisa.nu.
Cold Cargo Sweden AB erbjuder kostnadseffektiva hemleveranser som möter dagens och framtidens krav.

Matse Holding ABs aktie är listad på Nasdaq First North med kortnamn MAT. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50. Mer information om verksamheten finns på www.mat.se/investor.