Låt barnen leka med din iPad – utan att den går sönder

En ny undersökning visar att sju av tio föräldrar delar sin iPad med barnen, som snabbt har tagit till sig den nya sortens elektroniska leksaker. iPad är dock en känslig apparat. Nu lanserar Fisher-Price en iPad-hållare, iPad Play Case, så att föräldrar inte längre behöver oroa sig för att få sin iPad tappad i golvet eller bli trampad på.

Föräldrarnas iPhone eller iPad öppnar upp en ny värld för barn med rörliga bilder och spännande ljud. Nu behöver föräldrarna inte längre känna oro när barnen tar kontrollen över familjens iPad. Fisher-Price har utvecklat en iPad-hållare, som förvandlar iPaden till underhållning för barnen – samtidigt som den stillar föräldrarnas oro för att iPaden ska gå sönder.
Digital underhållning för föräldrar och barn
I en studie utförd av YouGov på uppdrag av leksakstillverkaren Mattel, svarar 73 procent av föräldrarna att både vuxna och barn använder familjens surfplatta eller smartphone. Med sina färgglada skallerringar, robusta ram och skärmskydd säkerställer iPad Play Case att barnen kan njuta av familjens iPad utan att riskera att den går sönder.

– Vid utvecklingen av nya produkter tänker vi inte bara på barnens behov av underhållning, utan också på föräldrarna som efterfrågar säkerhet och trygghet. Vi fick ett väldigt positivt mottagande från föräldrar av vår tidigare lanserade iPhone-hållare och med den nya iPad-hållaren kan de nu även skydda sin surfplatta och slippa att i tid och otid be barnen att vara försiktiga, säger Martin Bang, Nordic head of Marketing hos Mattel.
När familjens iPad placeras i hållaren kan barn i alla åldrar underhållna sig med de program som Fisher-Price har utvecklat speciellt för dem. Föräldrar kan i sin tur koncentrera sig på sina egna uppgifter när de vet att hållaren skyddar mot fallskador och att det transparenta skärmskyddet skyddar skärmen från repor, saliv och smuts.

Barnvänliga iPad-appar och verktyg från Fisher-Price:
  • I iTunes® Store kan du hitta fem Fisher-Price-appar som kan laddas ner gratis, så att små barn från 6 månaders ålder genom lek kan utforska djurens värld på ett roligt sätt. Appar med interaktiva egenskaper och sånger finns tillgängliga för barn så att de t.ex. kan lära sig nya siffror och kroppsdelar.
  • Den nya iPad Play Case från Fisher-Price är lämplig för barn i åldern 6–36 månader och kommer att säljas i leksaksaffärer. Rekommenderat pris är 399 SEK.
  • Läs mer på www.fisher-price.se

Om undersökningen:
Den nordiska undersökningen genomfördes av YouGov på uppdrag av leksakstillverkaren Mattel. 1 176 föräldrar med barn mellan 2–12 år deltog i studien. Resultat från studien som nämns i pressmaterialet är:
  • 73 procent av de tillfrågade föräldrarna, som har en smartphone eller surfplatta, uppger att både vuxna och barn använder deras smartphone eller surfplatta i hemmet.
För mer information, kontakta:
Signhild Petrén, Geelmuyden.Kiese
Telefon: 0707 76 88 04 eller, e-post: sip@geelmuyden-kiese.se

Martin Wingreen Bang, Nordic Head of Marketing at Mattel Northern Europe
Telefon: +45 40 91 13 58, e-post: martin.bang@mattel.com

Mattel är världsledande inom design, tillverkning och marknadsföring av leksaker och familjeprodukter. Mattel står bakom bästsäljande varumärken som Barbie®, världens mest populära docka och Hot Wheels®, Matchbox®, American Girl®, Radica®, Tyco R/C® samt varumärket Fisher-Price®, där bland annat Little People®, Power Wheels® och en rad andra leksaksprodukter ingår. År 2012rankades Mattel för femte året i rad på FORTUNE Magazines lista över ”Världens 100 bästa företag att arbeta för”. Huvudkontoret ligger i El Segundo, Kalifornien och Mattel sysselsätter idag cirka 28 000 personer på 43 olika marknader och företagets produkter säljs i mer än 150 länder. Mattels vision är att vara världens främsta leksaksföretag – idag och imorgon. www.mattel.com

Taggar: