Erbjudandehandling offentliggörs avseende kontanterbjudandet till aktieägarna i Gant Company AB (publ)

Erbjudandet riktar sig inte till personer vars medverkan skulle kräva ytterligare erbjudandehandling, registrering eller åtgärder utöver dem som krävs enligt svensk lagstiftning.
Pressmeddelandet får inte distribueras till, eller publiceras i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan eller Kanada, eller i andra jurisdiktioner där sådan distribution eller Erbjudandet skulle kräva den typ av åtgärder som beskrivs i stycket ovan eller som bryter mot gällande regler i den jurisdiktionen

Maus Frères S.A. (”Maus Frères”) offentliggjorde den 11 december 2007 ett kontanterbjudande (”Erbjudandet”) till aktieägarna i Gant Company AB (publ) (”Gant”), genom sitt helägda dotterbolag Procastor S.A. (”Procastor”) som är registrerat i Luxemburg.

Maus Frères och Procastor offentliggör idag erbjudandehandlingen avseende Erbjudandet. Erbjudandehandlingen och tillhörande anmälningssedel samt engelska översättningar därav finns tillgängliga på www.maus.ch. Svenska versioner av erbjudandehandlingen och tillhörande anmälningssedel finns tillgängliga på www.handelsbanken.se/aktuellaerbjudanden. Erbjudandehandlingen samt anmälningssedeln kommer att distribueras till aktieägare i Gant vars innehav är direktregistrerat hos VPC. Dessa dokument kommer dock inte att distribueras till Australien, Kanada, Japan, Amerikas Förenta Stater eller något annat land i vilket distributionen eller Erbjudandet skulle kräva ytterligare erbjudandehandling, registrering eller åtgärder utöver dem som krävs enligt svensk lagstiftning.

Anmälningsperioden för Erbjudandet löper från och med den 18 december 2007 till och med den 11 januari 2008 (klockan 17.00).

Procastor S.A.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta:
Guy Latourrette, VD, Maus Frères International
Jean-Bernard Rondeau, informationsansvarig, Maus Frères S.A.
Thomas Backteman, Hallvarsson & Halvarsson