Maus Frères fullföljer kontanterbjudande avseende aktierna i Gant

Maus Frères S.A. (”Maus Frères ”) meddelar att kontanterbjudandet på 310 kronor per aktie (”Erbjudandet”) för samtliga aktier i Gant Company AB (publ) (”Gant”), genom det helägda dotterbolaget Procastor S.A. (”Procastor”), löpte ut klockan 17.00 fredagen den 11 januari 2008. Erbjudandet kommer att fullföljas och kommer inte att förlängas.

Fullföljandegraden i Erbjudandet är väl över 30 procent, inkluderat de 29,9 procent av kapital och röster som tidigare har köpts över marknaden. Maus Fréres bekräftar att Erbjudandet kommer att fullföljas och inte kommer att förlängas. Antalet aktier som har lämnats in i Erbjudandet kommer att meddelas efter sammanräkning, varvid även det totala antalet aktier och röster i Gant som Maus Frères äger kommer att meddelas.

Maus Fréres förbehåller sig rätten att köpa ytterligare Gant aktier över marknaden.

Den 10 januari 2008 frånföll Maus Frères villkoret om 50 procents acceptansnivå i Erbjudandet. Alla andra villkor för Erbjudandets fullföljande är uppfyllda. Således fullföljas Erbjudandet.

Redovisning av likvid beräknas påbörjas den 22 januari 2008.

Procastor S. A.