Maus Frères innehar 35,3 procent av kapital och röster i Gant och bekräftar sin position som största aktieägare

Efter att Maus Frères S.A. (”Maus Frères ”) bud på 310 kronor per aktie (”Erbjudandet”) avseende samtliga aktier i Gant Company AB (publ) (”Gant”), genom det helägda dotterbolaget Procastor S.A., löpte ut den 11 januari 2008 bekräftar Maus Frères sin position som största ägare i Gant med ett innehav motsvarande 35,3 procent av kapital och röster. Maus Frères bekräftar dessutom att ägandet är att betrakta som en långsiktig investering.

Som tidigare meddelats, när Erbjudandet löpte ut den 11 januari 2008, hade Maus Frères förvärvat totalt 5 011 694 aktier i marknaden, motsvarande 29,9 procent av kapital och röster i Gant. Sammanlagt
817 914 aktier har lämnats in i Erbjudandet, motsvarande 4,9 procent av kapital och röster i Gant. Efter att Erbjudandet har löpt ut har Maus Frères förvärvat ytterligare 84 700 aktier i marknaden, motsvarande 0,5 procent av kapital och röster i Gant. Således äger Maus Frères sammanlagt 5 914 308 aktier i Gant, motsvarande 35,3 procent av kapital och röster.

”Vi är nöjda över att ha blivit Gants största ägare, och vi är dessutom mycket belåtna över att cirka 80 procent av de oberoende ägarna uppfattade vårt erbjudande som attraktivt. Nu går vi in i en ny fas”, säger Guy Latourrette VD för Maus Frères International. ”Vi har stor respekt för det arbete som Lennart Björk med kollegor har utfört och vi avser vara en ansvarsfull största ägare. Vi är fullt övertygade om att vår erfarenhet när det gäller att driva liknande verksamhet kommer att bidra till den framtida utvecklingen av Gant”, avslutar Guy Latourrette.

Som tidigare meddelats kommer Erbjudandet att fullföljas och inte förlängas. Redovisning av likvid beräknas påbörjas den 22 januari 2008.

Maus Fréres förbehåller sig rätten att köpa ytterligare Gant-aktier över marknaden. För närvarande har Maus Frères inte fattat något beslut om att förvärva ytterligare aktier i marknaden.

Procastor S. A.