• MAUS Frères S.A./

Offentliggörande av tillägg till erbjudandehandling avseende kontanterbjudandet till aktieägarna i Gant Company AB (publ)

Maus Frères S.A. (”Maus Frères”) offentliggjorde den 11 december 2007 ett kontanterbjudande (”Erbjudandet”) till aktieägarna i Gant Company AB (publ) (”Gant”), genom sitt helägda dotterbolag Procastor S.A. (”Procastor”) som är registrerat i Luxemburg.

Med anledning av att styrelsen för Gant den 4 januari 2008 offentliggjort ett uttalande innehållande rekommendation till aktieägarna i Gant avseende Erbjudandet, inklusive därtill relaterad fairness opinion, offentliggör Maus Frères och Procastor idag ett tillägg till erbjudandehandlingen avseende Erbjudandet. Utöver pressmeddelandet från Gant av den 4 januari 2008 innehåller tillägget ett pressmeddelande från Maus Frères och Procastor av den 7 januari 2008 vilket innehåller kommentarer till uttalandet från styrelsen för Gant.

Tillägget till erbjudandehandlingen jämte engelsk översättning därav finns tillgängliga på www.maus.ch. Svensk version av tillägget till erbjudandehandlingen finns tillgänglig på www.handelsbanken.se/aktuellaerbjudanden. Tillägget till erbjudandehandlingen kommer att distribueras till aktieägare i Gant vars innehav är direktregistrerat hos VPC. Tillägget till erbjudandehandlingen kommer dock inte att distribueras till Australien, Kanada, Japan, Amerikas Förenta Stater eller något annat land i vilket distributionen eller Erbjudandet skulle kräva ytterligare erbjudandehandling, registrering eller åtgärder utöver dem som krävs enligt svensk lagstiftning.

Procastor S.A.