Gästfavoriten Grand Deluxe Crunchy Nacho tillbaka på MAX

Den populära burgaren Grand Deluxe Crunchy Nacho kommer tillbaka till MAX meny. Den här gången går det att kombinera burgaren tillsammans med bland annat jalapeñomajonnäs som dipsås och två Lyxshake; Banana Fudge samt Hjortron. Crunchy Nacho serveras antingen med svenskt nötkött, den växtbaserade burgaren Delifresh Plant Beef eller halloumi.

MAX Crunchy Nacho-burgare som inspirerats av latinamerika smaker har blivit en återkommande favorit hos gästerna. Kombinationen av krispiga ostnachos, krämig jalapeñomajonnäs och sötsyrlig picklad rödlök påminner lite om smakerna och texturerna man hittar i fredagsmyset; en av huvudanledningarna till burgarens framgång.

- Vår numera klassiska Crunchy Nacho är egentligen mer än en vanlig burgarupplevelse. Vi har tagit allt gott från latinamerika, men nachos i synnerhet, och kombinerat det för att utveckla och på sätt och vis omdefiniera vad en burgare kan vara. Resultatet är att vi lyckats fånga mycket av det som man känner igen från tacos – både smak- och texturmässigt, men i ny tappning, säger Jonas Mårtensson, chefskock på MAX Burgers.

Som tillbehör har MAX valt att behålla Lyxshake Banana Fudge och Lyxshake Hjortron som lanserades tidigare under sommaren. De två smakerna har varit mycket omtyckta. MAX lyssnat på gästerna och behåller smakerna några månader till.

- Jag förstår att just dessa Lyxshakes har varit uppskattade av våra gäster. Själv är jag till exempel ett stort fan av hjortron-smaken, eftersom den har så stark koppling till norra Sverige och MAX ursprung. Det är inte ovanligt att man plockar hjortron under sommaren och gör sylt som man kan äta under resten av året. Därför känns det passande att behålla smaken fram till efter nyår, säger Jonas Mårtensson.

Grand Deluxe Crunchy Nacho och Lyxshake Banana Fudge och Lyxshake Hjortron serveras mellan den 21 oktober och den 13 januari på samtliga restauranger i landet. Burgaren serveras antingen med nötkött, Plant Beef eller halloumi.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Filén, presskontakt, 073–8127821, Erik.Filen@max.se

Erik Filén, presskontakt MAX Burgers

Erik.Filen@max.se

MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 301 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 172 restauranger, varav 140 i Sverige och sysselsätter 5 500 medarbetare. MAX omsatte 3,6 miljarder kronor år 2020, varav 3,3 miljarder i Sverige.