MAX 2.0 öppnar i Ystad

Efter en tids renovering öppnar äntligen Ystads nya MAX restaurang bara ett stenkast från nya Ystad Arena. Restaurangchef Belinda Andersson med personal känner sig taggade: ”vi har väntat länge på det här”.

När MAX i Ystad öppnar är det på ny mark och ny plats, med samma gäng som innan - och tolv nyanställda.

- Vi känner oss såklart supertaggade för den här flytten. Nya fräscha lokaler och samma härliga gäng, säger Belinda Andersson. Men lite förändring blir det såklart. Jag har haft nöjet att addera tolv medarbetare i olika anställningsformer till restaurangen, det kan inte bli annat än bra detta.

Förutom att man numera kan beställa via drive in så kan man också få sin burgare via MAX bilservering och bordsservering både inne i restaurangen och på uteserveringen.

MAX har en lång historia i Ystad. En av de första restaurangerna i Skåne öppnade i Ystad redan 2007.

- Vi får mycket kärlek från Ystad-borna, börjar Rickard Holm som är Sverige- och Norgechef på MAX Burgers. Vi är sedan tidigare favorit uppe i norr, därför är det extra kul när man märker av efterfrågan längre ner i landet. Flytten och uppdateringen kommer ge en maxad upplevelse för både medarbetarna och gästerna.

Den nya restaurangen är ritad efter desginkonceptet som Wingårdhs arkitekter tagit fram för MAX restauranger och ligger längs med E65. Det finns totalt cirka 200 sittplatser fördelade på både inne- och uteservering. Utanför restaurangen hittar du parkering för både cykel och bil. För smidigare och enklare service är restaurangen också utrustad med åtta Expresskassor – sex inne och två ute.

Restaurangen öppnar den 3 juni klockan 10. På plats för att klippa det röda bandet finns Kristina Bendz som är ordförande i Ystads kommunstyrelse.

Adress:
Industrigatan 20
231 79 Ystad

Öppettider:
Söndag – torsdag: kl 10:00 – 01:00
Fredag – lördag: kl 10:00 – 04:00

Lovisa Haeger, presskontakt

lovisa.haeger@max.se

0705 88 95 03

MAX Burgers är Sveriges äldsta burgarkedja och den enda rikstäckande burgarkedjan som bara använder svenskt nötkött, kyckling och bacon. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Målet är att varannan såld måltid under 2022 ska vara något annat än rött kött. Sedan juni 2018 är hela menyn klimatpositiv. MAX bildade 2009 stiftelsen Rättvis Fördelning och varje år avsätts 7-10 procent av vinsten till stiftelsen. Kedjan har 154 restauranger, varav 130 i Sverige och sysselsätter 5 500 medarbetare. MAX omsatte 3,9 miljarder kronor år 2019.