MAX fortsätter sin expansion och öppnar i Moraberg

MAX Burgers tillväxtresa har växlat upp och restaurang nummer 153 i Sverige slår upp portarna i Moraberg strax utanför Södertälje. Restaurangen är belägen vid knutpunkten för E4 och E20 där norr möter söder och har plats för cirka 240 gäster. I och med öppningen har MAX skapat över 50 nya jobbtillfällen i området samt förberett för 16 snabbladdare.

MAX har sedan tidigare två restauranger i närområdet, en belägen på Ängsgatan 37 i Södertälje som öppnade 1999 samt en restaurang i Nykvarn som öppnade 2023. Den 153:e MAX-restaurangen i Sverige öppnar i handelsområdet Moraberg och har generöst med sittplatser, 130 platser inomhus och 113 utomhus, ligger strategiskt intill E4:an och E20 och för bilburna gäster finns goda parkeringsmöjligheter samt drive in.

- Vi är oerhört glada att äntligen få öppna i Moraberg. Det är ett fantastiskt läge, troligen ett av Storstockholms bästa lägen. Vi har länge varit på jakt efter ytterligare ett läge i området eftersom Södertälje är en stor och viktig marknad. Vi planerar för 16 snabbladdare och det beräknas bli klart efter årsskiftet. Vi vill underlätta för våra gäster så de kan ladda bilen medan de avnjuter Sveriges godaste burgare, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

Öppningsceremonin sker den 12 juni klockan 09:00 och leds av Richard Bergfors, koncernchef, och Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX Burgers tillsammans med restaurangchef Johni Amsih. På plats under ceremonin för att klippa det röda bandet finns Södertälje Basketbollklubb (SBBK) och hockeyklubben Södertälje SK (SSK) som MAX sponsrar.

SBBK är representerat genom kommunikationsansvarige Axel Gustafsson och spelarna Ludvig Lindby och Emilia Englund.

- SBBK är jätteglada över att MAX Burgers stöttar vår verksamhet, dels alla 1000 barn och ungdomar i vår ordinarie verksamhet samt Mötesplats Södertälje som aktiverar 4000 barn under sommarlovet. Det är väldigt positivt att fler aktörer väljer att stötta SBBKs projekt som bidrar till ett tryggt och aktivt samhälle, säger Anders Jeansson, Försäljnings- och Marknadsansvarig SBBK.

SSK är representerat genom sportchef Dragan Umicevic och spelarna Egor Polin och Oliver Håkanson.

- Vi önskar vår partner MAX Burgers stort lycka till med sin nya restaurang. Det är glädjande att företag etablerar och utökar sin verksamhet i stan och vi är stolta över att de väljer att marknadsföra sig genom Södertälje Sportklubb. Jag rekommenderar alla hungriga SSK:are att besöka MAX i helgen och beställa SSK-målet där en del av intäkten går tillbaka till klubben, säger Marcus Palm, ansvarig för försäljning och marknad på SSK.

För MAX är det viktigt att stötta idrotten och främja en aktiv livsstil då det är en betydelsefull grund för ett hållbart samhälle. Genom att stötta idrottsföreningar vill burgarkedjan bidra till att skapa en positiv och inkluderande miljö där alla kan känna sig välkomna och delaktiga.

- MAX har en lång historia av att stötta föreningar och idrottsinitiativ och vi är oerhört stolta över att vara en del av SSK och SBBK fortsatta satsning inom basketen respektive hockeyn, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

Restaurangen ligger på Klastorpsvägen 6, 152 42 SÖDERTÄLJE, och är öppen måndag till söndag klockan 09:00 – 02:00.

MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se