Max öppnar i Mora

Nu öppnar Max sin första restaurang i Mora och anställer 40 unga personer från närområdet. Från och med idag kan hungriga Morabor och andra förbipasserande gäster stanna till och njuta av Max goda vegetariska och klassiska hamburgare.

– Vi har förstått att vi är efterlängtade så därför är det väldigt kul att vi nu äntligen kan erbjuda Moraborna Sveriges godaste hamburgare, säger Christoffer Bergfors, Sverigechef på Max. Dessutom skapar vi många arbetstillfällen. Totalt har vi anställt ungefär 40 personer, dom flesta är unga och från närområdet.

Den nya Maxrestaurangen blir den 106:e i Sverige och den andra i världen som är byggt efter kedjans nya restaurangkoncept. Tillsammans med arkitektbyrån Wingårdhs har Max tagit fram ett koncept anpassat för att ge gästerna en mer ombonad upplevelse och skapa bättre flöden i restaurangen. Samtidigt som Max hållbarhetsarbete syns tydligare.

– Vårt nya restaurangkoncept visar Max höga ambitionsnivå när det gäller både mat och miljö, säger Christoffer Bergfors. Stilen är skandinavisk med trä som framträdande material. Vi vill att arkitekturen ska fungera internationellt men även påminna gästerna om vårt svenska ursprung.

Restaurangen i Mora rymmer 130 personer inomhus och på uteserveringen finns plats för ytterligare 82 sittande gäster. För att minska köbildningen är restaurangen utrustad med sex expresskassor och man kan också beställa mat direkt i Max app. Det finns även drive-in och parkering med 33 platser.

Öppningen sker idag, den 14 september genom en öppningsceremoni. Max vd Richard Bergfors och Sverigechefen Christoffer Bergfors klipper band tillsammans med Mora Kommuns Näringslivschef Caroline Smitmanis Smids. Efter det kan restaurangchef Mattias Luis Larsson tillsammans med personalen öppna dörrarna och börja servera hungriga Morabor.

Fakta:

Öppettider: söndag till torsdag 10:00-01:00, fredag till lördag 10:00-03:00