MAX öppnar ny restaurang i eftertraktade handelsområdet

MAX Burgers fortsätter att expandera och nyaste tillskottet är belägen i Kungens kurva i södra Stockholm, Nordens största handelsområde med över 20 miljoner besökare årligen. Efter många års sökande efter ett passande läge har burgarkedjan etablerat sig i det välbesökta handelsområdet och erbjuder både drive in och plats för över 280 gäster. Burgarkedjan har nu 152 restauranger i Sverige.

- Vi är otroligt glada över att äntligen få öppna i Kungens kurva, ett område där vi sökt och väntat på det optimala läget i väldans många år. Efter den lyckade öppningen i Rågsved för några veckor sedan är detta ytterligare ett perfekt tillskott i Stockholms södra del. Vi kände att det var på tiden att vår amerikanska kollega fick sällskap i området, Kungens kurva är en viktig och välbesökt plats. MAX ska vara enkelt att besöka, här erbjuder vi en stor serveringsyta och det underlättar för bilburna gäster att vi har drive in här, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX Burgers.

Erik Hallin är nytillträdd restaurangchef på MAX i Kungens kurva och har jobbat på burgarkedjan i över 10 år där han varit restaurangchef de senaste fyra åren. Det som en gång i tiden började som ett extrajobb vid sidan av gymnasiestudierna har lett honom till att idag vara en meriterad och uppmuntrande ledare som poängterar att resan inte alltid behöver vara spikrak.

- Jag gillar att jobba personinriktat där jag får möjlighet att lyfta individers utveckling, jag tror absolut att vem som helst kan bli vad som helst, bara man ger rätt förutsättningar. Gemenskapen kollegor emellan är superviktig, en grupp som mår bra presterar också bra. Söker man en rolig arbetsplats med utveckling i fokus är man mer än välkommen att söka sig hit, säger Erik Hallin, restaurangchef MAX Kungens kurva.

Öppningsceremonin sker den 29 maj klockan 09:00 och leds av Richard Bergfors, koncernchef MAX Burgers, tillsammans med restaurangchef Erik Hallin. På plats under ceremonin för att klippa det röda bandet finns Segeltorps IF och Sätra SK som MAX sponsrar, representerat genom Hans Hillner, vice ordförande i Segeltorps IF samt Susanne Johansson från styrelsen och Frida Spaak, ungdomsledare, från Sätra SK.

- MAX har en lång historia av att stötta föreningar och idrottsinitiativ och vi är oerhört stolta över att vara en del av Segeltorps IF och Sätra SK fortsatta satsning inom fotbollen, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

Restaurangen ligger på Tangentvägen 3, 141 75 KUNGENS KURVA, och är öppen måndag till söndag klockan 09:00 – 01:00.

Helena Stenqvist, presskontakt MAX Burgers

Helena.Stenqvist@max.se

MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se