Max expansion i Norge fortsätter

Report this content

Max internationella expansion fortsätter imorgon med den tredje restaurangen i Norge. På fem minuters gångavstånd från Oslos Centralstation ligger Grönland Basar som huserar den nya Max restaurangen. Detta blir den tredje restaurangen i Norge på ett år.

Det var den 12e maj 2011 som Max öppnade sin första restaurang på Egertorget i Oslo och i februari 2012 slog dörrarna upp för ytterligare en restaurang i Norge, utanför Drammen. Max koncept med goda och hälsosamma hamburgare har tagits emot väl av den norska marknaden. Sedan starten i maj 2011 har Max vunnit flera smaktester i norsk media. Succén har inte låtit väntas på och engagemanget från både Max och den norska franchisetagaren, Startgruppen är starkare än någonsin.

Norge har verkligen tagit emot oss med öppna armar och vinsten av smaktestet i bland annat Aftonposten har varit väldigt uppmuntrande. Det är riktigt kul att vi med en rask takt kan utöka vår närvaro i Norge och på så sätt göra oss tillgängliga för flera gäster, säger Richard Bergfors, vd på Max.

Max har som mål att öppna 50 restauranger i Norge under de kommande tio åren och med dagens öppning har expansionen fortsatt i en god takt. Expansionen i Norge förlänger även armen av Max klimatarbete. Klimatmärkta menytavlor och klimatkompensation till 100% via trädplantering i Afrika är alltså en verklighet i både Sverige och Norge.

För mer information kontakta:                                     Presskontakt:

Richard Bergfors                                                               Kiki Karlsson, pr-koordinator
VD Max Hamburgerrestauranger AB                               kiki.karlsson@max.se
Tfn 0708-99 29 83                                                            Tfn 070-101 65 93
www.max.se

Om Max
Max är Sveriges första hamburgerkedja och grundades 1968. Den familjeägda kedjan är marknadsledande och föregångare med fettsnåla produkter, bland annat var man först i branschen med nyckelhålsmärkta måltider och GI-burgare. I framgångsreceptet ingår också valfrihet och mat tillagad på beställning. Både nötkött och kyckling är svenskt. Företaget är dessutom världens första restaurangkedja som koldioxidmärker sina måltider samt klimatkompenserar hela verksamheten till 100 procent genom trädplantering i Afrika. Målet är en verksamhet helt fri från fossila bränslen. Idag har Max 90 restauranger i Sverige och Norge, och väntas öppna ytterligare nio under 2012. Max omsatte 1,47 miljarder 2011. www.max.se

Taggar: