Max samarbetar med Jon Olsson i Åre

Max Hamburgerrestauranger sponsrar Big Air – tävlingen Jon Olsson Invitational i Åre. Ambitionen är att nå den yngre målgruppen genom förebilder som idrottar. Evenemanget sker mellan den 6-7 april i Åre.

-Jon Olsson Invitational sponsrar vi för att nå vår unga målgrupp. Vi tycker att tävlingen är ett bra initiativ för att involvera unga vintersportsutövare, säger Richard Bergfors VD på Max.

Jon Olssons Big Air tävling har vuxit de senaste åren och anses vara den bästa som genomförs i sin gren. Tävlingen går ut på att Jon Olsson själv väljer ut 15 duktiga skidåkare som får medverka. Sedan är det ytterligare 15 personer som kvalas in i tävlingen genom inskickade filmer på sina utföranden.

Tävlingen pågår mellan den 6-7 april i Åre.

För mer information kontakta:                                     Presskontakt:

Richard Bergfors                                                               Kiki Karlsson
VD Max Hamburgerrestauranger AB                             kiki.karlsson@max.se
Tfn 0708-99 29 83                                                             Tfn 070-101 65 93
www.max.se

Om Max
Max är Sveriges första hamburgerkedja och grundades 1968. Den familjeägda kedjan är marknadsledande och föregångare med fettsnåla produkter, bland annat var man först i branschen med nyckelhålsmärkta måltider och GI-burgare. I framgångsreceptet ingår också valfrihet och mat tillagad på beställning. Både nötkött och kyckling är svenskt. Företaget är dessutom världens första restaurangkedja som koldioxidmärker sina måltider samt klimatkompenserar hela verksamheten till 100 procent genom trädplantering i Afrika. Målet är en verksamhet helt fritt från fossila bränslen. Idag har Max 86 restauranger i Sverige och Norge, och väntas öppna ca 6-8 under 2012. Max omsatte 1,4 miljarder 2011. www.max.se

Taggar: