Fondab AB och Max Matthiessen Värdepapper AB slås ihop

Vi fortsätter Max Matthiessens resa med fokus på att skapa ett ännu starkare erbjudande för våra kunder, där vi tar ett bredare grepp om kundens engagemang inom pensionslösningar, placeringar och sakförsäkringar. Målet är ett mer enhetligt och sammanhållet erbjudande, alltid med kundens bästa för ögonen.

Våra två värdepappersbolag, Max Matthiessen Värdepapper AB och Fondab AB, kommer därav att slås ihop. Det nya företaget kommer att heta Max Matthiessen Värdepapper AB.

Fondab AB förvärvades av Max Matthiessen i maj 2023 som en del i att stärka kund- och produkterbjudandet samt ta digitaliseringen till nästa nivå.

Som en del i detta går nu koncernens båda värdepappersbolag samman, vilket innebär att Max Matthiessen Värdepapper AB fusioneras med Fondab AB. Resultatet av fusionen innebär att Fondab ABs organisationsnummer 556697-5560 kvarstår och att det sammanslagna bolaget kommer att heta Max Matthiessen Värdepapper AB. Fusionen genomförs den 12 april 2024.

— Max Matthiessens förändringsresa fortsätter och som ett led i detta så har vi genom dagens fusion bildat ett värdepappersbolag som kommer öka och stärka vår konkurrenskraft inom placerings och förmögenhetsområdet, säger VD Mikael Tjäder.

I och med sammanslagningen blir vi ett av de största värdepappersbolagen på den svenska marknaden – en aktör att räkna med.

Information rörande det sammanslagna bolaget Max Matthiessen Värdepapper AB kommer att göras tillgänglig på maxm.se.

Länk nedan för vidare information:

Vid frågor kontakta:

Hanna Ericsson 073-51 321 08, presschef Max Matthiessen