Max Matthiessen växer vidare sin affär i Danmark genom förvärvet av Deloitte Pension Management

Report this content

Max Matthiessen fortsätter sin tillväxtresa med ytterligare ett förvärv i Danmark, Deloitte Pension Management, en av Danmarks ledande fristående pensionsförmedlare. Deloitte Pension Management (”DPM”) är en av Danmarks mer välkända, fristående Liv-förmedlare, som med sina ca 20 anställda förmedlar pension och livförsäkring till några av Danmarks största bolag.

Max Matthiessen ser DPM som ett mycket starkt tillskott till den danska L&P-affären och ser stora mervärden med förvärvet, inklusive möjliga synergier med övriga Max Matthiessen-bolag.

Verksamheten har fram till nu varit en del av Deloitte Danmark, men kommer genom förvärvet bli ett majoritetsägt dotterbolag inom Max Matthiessen. Bolaget kommer att samägas med nyckelanställda i bolaget

Danmark utgör en viktig marknad för Max Matthiessen för att kunna växa inom samtliga affärsområden. DPM, som kommer att byta namn då affären genomförs, kompletterar de befintliga danska teamen PensionsSelskabet (agent, Liv), Stockrate (Förmögenhetsförvaltning) och Trust Forsikringsagentur (agent, Sak).

"Vi ser mycket fram emot att få möjlighet att utveckla och stärka vår verksamhet tillsammans med Max Matthiessen både inom individuell pensionsrådgivning för den enskilde medarbetaren och sakförsäkring till våra kunder vilket för många har varit en önskan under lång tid. Vi ser fram emot att bli en del av Max Matthiessen och delta i bolagets starka tillväxtresa på den nordiska marknaden”, säger Søren Hartung, Partner på DPM.

"Vi ser fram emot att kunna koncentrera vårt unika koncept för pensionsförvaltning, och samtidigt få möjlighet att vidareutveckla detta tillsammans med en stark partner", tillägger Søren Brinch, Partner på DPM.

"Vi är mycket glada och stolta över att välkomna DPM till Max Matthiessen. Ett starkt tillskott och ett ytterligare steg i vår resa mot att växa både i Sverige och i övriga Norden. Vi fortsätter att bygga ett attraktivt helhetserbjudande mot kund i Danmark och ser nu fram emot att göra det tillsammans med teamet på DPM”, säger Jacob Schlawitz, VD på Max Matthiessen.

Med förvärvet av DPM fortsätter Max Matthiessen att öka sin närvaro i Danmark inom samtliga sina affärsområden.

Idag har koncernen en handfull kontor på olika orter i landet och en verksamhet med ett 100-tal medarbetare. Redan idag är många av Danmarks största arbetsgivare kunder hos Max Matthiessen Danmark.

Vid frågor,

Kontakta Hanna Ericsson, presschef, 073 51 321 08