Årsredovisning för 2019 har offentliggjorts för MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ)

MaxFASTIGHETER i Sverige ABs (publ) årsredovisning för 2019 finns från och med idag publicerad på bolagets hemsidawww.maxfastigheter.se.

Tryckt version kommer att sändas till de aktieägare och intressenter som anmäler sig på info@maxfastigheter.se och uppger sitt namn och adress.

Eskilstuna den 8 april 2020

Gunilla Arbell Östvik, CFO, 070-618 24 19

Denna information är sådan information som MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528). Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2020 kl. 08:00 CET.

MaxFASTIGHETER är ett kassaflödesdrivet fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter med hög direktavkastning. Fastighetsbeståndet är fokuserat till starka lokala lägen, framför allt i Mellansverige. Den 31 december 2019 uppgick fastighetsvärdet till 2,3 miljarder kronor. MaxFASTIGHETERs aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAXF.