CFO slutar på MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ)

MaxFASTIGHETERs CFO Gunilla Arbell Östvik, som varit anställd sedan 1 januari 2019, har valt att avsluta sin tjänst på MaxFASTIGHETER för att gå vidare till annan verksamhet. Processen att rekrytera en efterträdare har inletts och Gunilla Arbell Östvik fortsätter som CFO i MaxFASTIGHETER fram till augusti 2020.

Håkan Karlsson, Vd: "Vi tackar Gunilla för det arbete hon lagt ned på MaxFASTIGHETER och önskar henne lycka till i framtiden. Gunilla har bidragit till att göra MaxFASTIGHETER till ett finansiellt stabilt och starkt bolag."

Eskilstuna den 16 april 2020

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014, informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 april 2020 kl. 16.35 CET.

MaxFASTIGHETER är ett kassaflödesdrivet fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter med hög direktavkastning. Fastighetsbeståndet är fokuserat till starka lokala lägen, framför allt i Mellansverige. Den 31 december 2019 uppgick fastighetsvärdet till 2,3 miljarder kronor. MaxFASTIGHETERs aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAXF.