MaxFASTIGHETER förvärvar fastigheter i Örebro

MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) har förvärvat bolaget Ställning Fastigheter AB innehållande fastigheterna Örebro Expeditören 13 och Örebro Expeditören 17 i Örebro kommun

Köpeskillingen för bolaget uppgår till 16,0 miljoner kronor och det underliggande fastighetsvärdet i affären uppgår till 44 miljoner kronor. Det totala hyresvärdet uppgår till drygt 4,4 miljoner kronor och förvärvet görs till en direktavkastning på 8,50%.

Fastigheterna är en kombination av lager/logistik, lättare industri, kontor och samhällsfastighet. Den totala uthyrbara arean uppgår till 3 932 kvm och största hyresgästerna är Interoc (26,5%) och EC Utbildningar (16,4%). Totala antalet hyresgäster uppgår till 5 st. Fastigheterna är fullt uthyrda.

Tillträde sker den 1 november 2020. Förvärvet finansieras med en kombination av lån och eget kapital.

Eskilstuna den 13 oktober 2020

För mer information vänligen kontakta:

Magnus Fält, vice vd och fastighetschef, tel 070-618 24 60

Henrik Morén, CFO tel 070-300 63 38

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014, informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 oktober 2020 kl.15.30 CET.

MaxFASTIGHETER är ett kassaflödesdrivet fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter med hög direktavkastning. Bolaget som visar en kraftig tillväxt har en utdelningspolicy om 50 % av förvaltningsresultatet efter skatt. Fastighetsbeståndet är fokuserat till starka lokala handelsplatser, framför allt i Mellansverige. MaxFASTIGHETERs aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAXF.

Bolagets Certified Adviser är Arctic Securities AS, telefon 08-44 68 61 00

Epost:certifiedadviser@arctic.com