MaxFASTIGHETERs styrelse drar tillbaka förslag om utdelning

Styrelsen i MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) har fattat beslut om att dra tillbaka tidigare kommunicerat förslag till årsstämman 2020 om en utdelning på 1,18 kr per aktie. Beslutet har fattats mot bakgrund av rådande omvärldsklimat, med anledning av utbrottet av COVID-19 och dess effekter på omvärld och marknader.

Styrelsen vill med beslutet säkerställa en så stor finansiell handlingsfrihet som möjligt. Beslutet kan dock komma att revideras när konsekvenserna av pandemin blivit tydligare och marknadsförutsättningarna blivit stabilare. Bolagets årsstämma hålls 16 juni 2020.

Eskilstuna den 6 april 2020

Gunilla Arbell Östvik, CFO, 070-618 24 19

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014, informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 april 2020 kl.10.00 CET.

MaxFASTIGHETER är ett kassaflödesdrivet fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter med hög direktavkastning. Bolaget som visar en kraftig tillväxt har en utdelningspolicy om 50 % av förvaltningsresultatet efter skatt. Fastighetsbeståndet är fokuserat till starka lokala lägen, framför allt i Mellansverige. MaxFASTIGHETERs aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAXF.