Nytt datum för årsstämma i MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ)

Styrelsen i MaxFastigheter i Sverige AB (publ) ("Bolaget") har med anledning av den rådande situationen kring Covid-19 (coronaviruset) beslutat att flytta fram Bolagets årsstämma till tisdagen den 16 juni 2020 kl. 13.00. Stämman kommer att hållas i Bolagets lokaler i Torshälla.

Beslutet att flytta fram årsstämman är en bedömning baserat på att Bolaget inte vill bidra till en ökad smittspridning och därmed skydda personer i riskgrupper.

Eskilstuna den 24 mars 2020

Gunilla Arbell Östvik, CFO, 070-618 24 19

MaxFASTIGHETER är ett kassaflödesdrivet fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter med hög direktavkastning. Bolaget som visar en kraftig tillväxt har en utdelningspolicy om 50 % av förvaltningsresultatet efter skatt. Fastighetsbeståndet är fokuserat till starka lokala lägen, framför allt i Mellansverige. MaxFASTIGHETERs aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAXF.