Maxpeak: Ökad efterfrågan medför ny större produktionsorder

Report this content

Maxpeak AB har idag placerat en ny produktionsorder hos företagets kinesiska leverantör. Ordern omfattar 1.000 stycken av företagets satellitmätare SAM Lite2 vilket ger ett försäljningsvärde till slutkund på över 1 miljon kronor. Leverans av den nya ordern skall ske under april månad.

”Jag är naturligtvis mycket nöjd med att marknaden uppskattar Maxpeaks nya signalmätare SAM Lite2. Vår satsning på Indien med egen marknadschef, serviceorganisation och nyligen tecknat distributionsavtal har visat sig vara helt rätt. Huvuddelen av den nya ordern kommer att avsättas på den indiska marknaden.

Det mycket positiva utfallet av den nyligen avslutade nyemissionen i Maxpeak har gjort att vi kunnat placera en produktionsorder som kan matcha den ökande efterfrågan” säger Björn Sellert, VD för Maxpeak AB.

Stockholm 2013-03-05

Genom Björn Sellert, VD, Maxpeak AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta:
Verkställande direktör Björn Sellert, +46
Styrelseordförande Jan Nilstadius, +46 (0)70-300 50 20
E-post: info@maxpeak.tv

Kort om Maxpeak

Maxpeak AB utvecklar och säljer digitala signalmätare som används för optimering av signaler i samband med installation av satellit- eller kabelnät för i första hand TV mottagning. Maxpeaks kunder finns huvudsakligen på marknader som går över från analoga till digitala TV sändningar.

Maxpeak India Ltd har bildats för att serva den indiska marknaden där cirka 240 miljoner hushåll beräknas gå över till digitala sändningar de närmaste 8-10 åren. Det är fler hushåll än som finns i hela EU området idag med 27 medlemsländer.

Maxpeak är även största ägare i Capillum Holding AB. Capillum erbjuder en palett av finansiella tjänster såsom bryggfinansiering, emissionshantering, factoring inklusive exportfactoring, inkasso med mera till små och medelstora företag.

Capillum är idag dessutom en av de största ägarna i det expansiva företaget Cefour, www.cefourwine.com. Capillums verksamhet expanderar och företaget uppvisar ett positivt kassaflöde redan efter det första verksamhetsåret.