Maxpeak AB (publ): Maxpeak slutförhandlar om stororder i Indien.

Report this content

Den indiska marknaden för Maxpeaks signalmätare har nu tagit fart ordentligt. Maxpeak förhandlar nu med flera av de ledande kabel-TV bolagen i Indien och bedöms i en av förhandlingarna vara mycket nära en stororder om uppskattningsvis 3 000 digitala signalmätare, SAM Lite 2. I ordern ingår även ett serviceavtal gällande i tre år. Det totala ordervärdet på den första ordern bedöms vara på närmare 4 miljoner kronor.

Det är med stor tillfredställelse Maxpeak noterar att de Maxpeaks potentiella indiska kunderna nu börjar aktivera sig. För ett år sedan informerade Maxpeak aktiemarknaden om den mycket snabba omställningen till digitala signaler för kabel-TV som den indiska regeringen hade beslutet om. Mer än 80 millioner hushåll skall enligt beslutet gå över till digitala TV sändningar senast i december 2014 vilket kan leda till stora order för Maxpeak.

En avgörande faktor för att den nu aktuella ordern och att flera andra troligen kommer att tillfalla Maxpeak är företagets teknologi samt att Maxpeak erbjuder lokal försäljnings- och service support.

Genom Jan Källenius, VD, Maxpeak AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta:
Verkställande direktör Jan Källenius, +33 6 74 45 93 87
Styrelseordförande Jan Nilstadius, +46 (0)70-300 50 20
E-post: info@maxpeak.tv

Kort om MaxpeakMaxpeak AB utvecklar och säljer digitala signalmätare som används för optimering av signaler i samband med installation av satellit- eller kabelnät för i första hand TV mottagning. Maxpeaks kunder finns huvudsakligen på marknader som går över från analoga till digitala TV sändningar.Maxpeak India Ltd har bildats för att serva den indiska marknaden där cirka 240 millioner hushåll beräknas gå över till digitala sändningar de närmaste 8-10 åren. Det är fler hushåll än som finns i hela EU området idag med 27 medlemsländer.