We aRe Spin Dye får order från Bergans of Norway

Report this content

We aRe Spin Dye (”WRSD”) har idag mottagit en order värd cirka 1,3 MSEK från Bergans of Norway genom deras underleverantör ZKG. Beräknad leverans av ordern är mitten av maj 2021.

Bergans of Norway är ett norskt varumärke som har sina rötter inom framförallt friluftsliv, utförsåkning och klättring.

- Vi har jobbat med Bergans sedan 2017 och denna uppföljningsorder är ett kvitto på att We aRe SpinDye och Bergans samarbete fortskrider och fördjupas för varje säsong säger We aRe SpinDyes vd Andreas Andrén.

Ordern gäller Bergans prisbelönta kollektion ”Stranda”, vilken introducerades 2018 och till 100% är tillverkad av garn och tyg från We aRe SpinDye®. Bergans beskriver sin Strandakollektion som ”vår mest bærekraftige skikolleksjon noensinne, utviklet i samarbeid med We aRe SpinDye."

Viktig information

Denna information är sådan information som We aRe SpinDye (WRSD) AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 08.30 CET den 8 Februari 2021.

För ytterligare information

Andreas Andrén, VD We aRe Spin Dye (WRSD) AB (publ), andreas@spindye.com, +46 736 79 14 75

Om We aRe Spin Dye

Bolaget är ett svenskt fashiontech-bolag som tillhandahåller och erbjuder en teknik och plattform för produktions- och kvalitetskontroll som möjliggör för aktörer inom mode- och konfektionsindustrin att kraftigt reducera sin miljöpåverkan. Bolagets affärsidé är att etablera en ny, hållbar och transparent standard för färgning av syntetiska textilier inom mode och konfektionsindustrin på ett enkelt och användarvänligt sätt.

Bolagets Mentor är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 1550.