B.Baby och Jazlin släpper ny låt och musikvideo: SPICY – i samarbete med McDonald’s

Idag släpper Jazlin och B.Baby en singel och musikvideo med heta beats. Låten heter SPICY och är skriven av de båda artisterna – men initierad av McDonald’s. SPICY är artisternas tolkning av McDonald’s menytillskott Spicy Chicken McNuggets, en het variant av McDonald’s Chicken McNuggets.

–Våra Spicy Chicken McNuggets sticker ut från våra andra produkter med en hetta utöver det vanliga. Därför visste vi redan från början att vi ville lyfta dem på ett nytt sätt. Vi gav B.Baby och Jazlin i princip fria tyglar att tolka Spicy och resultatet känns helt rätt i tiden, det ska bli kul att se hur den tas emot, säger Susanne Wahlberg, Brand Manager på McDonalds Sverige.

I samband med att singeln, som är producerad av PabloElGato och SWRD, släpps på Spotify lanserar man också en musikvideo producerad av Meraki STHLM.

Jazlin kommenterar samarbetet:

– Som tonåring hängde jag fett mycket runt McDonald’s i Farsta Centrum så när man tänker på det så känns det sjukt att nu få göra det här samarbetet, det har varit en fett rolig resa.

B.Baby kommenterar samarbetet:

– Det var kämpigt under inspelningsdagarna för musikvideon tills vi fick våra Spicy Nuggets. Det peppade oss och gjorde att vi höll energin uppe. Jag minns när jag var liten och alltid ville gå till McDonalds men morsan sa att det finns mat hemma... och nu när jag vill käka fancy, jag slutar ändå upp i McDonald’s.

McDonalds går idag även ut med en TikTok-challenge, där deltagare har chansen att vinna spicy-merch och 100 Spicy Chicken McNuggets om man visar sina “spicy moves” till låtens refräng och taggar #myspicymoves och @mcdonaldssverige.

Se musikvideon HÄR

Lyssna på låten HÄR

Spicy Chicken McNugget lanserades i våras. Det är första gången någonsin McDonald’s Chicken McNuggets fått en ny smaksättning. Spicy Chicken McNuggets har varit omåttligt populära och uppskattade av McDonald’s gäster. Spicy Chicken McNugget finns på menyn till och med den 26 september och gör sedan ett uppehåll inför en come-back.

Med 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja, en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare och Sveriges största flexitariska restaurang. Merparten av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.McDonald's.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Citat

Susanne Wahlberg, Brand Manager på McDonald’s Sverige.
Jazlin
B.Baby