Beställ din Big Mac med Google Home

McDonald’s siktar på att bli det första företaget i Sverige att möjliggöra beställning via Google Home. Snart kommer hamburgerälskare kunna beställa sin favoritmeny, välja tillbehör, snacks och dryck och betala genom att prata med sin smarta högtalare Google Home. En helt sömlös beställningsprocess. Men innan tjänsten startar ska McDonald’s hitta sin röst - och gör det hos sina egna medarbetare.

Snart lanserar McDonald’s möjligheten till beställning, köp och hemleverans via den smarta högtalaren Google Home. Tjänsten att beställa hem sin favoritmeny från restaurangen direkt via Google Home och McDelivery kommer att vara tillgänglig i Stockholm, Göteborg och Malmö – som en Drive Thru i vardagsrummet.

I samband med att tjänsten lanseras söker McDonald’s också efter sin egen röst till beställningssystemet i Google Home. Genom en intern kampanj kommer cirka 12 000 medarbetare i Sverige få möjlighet till att bli rösten utåt för företaget. Rekryteringen sker genom interna kanaler där en speciellt utsedd jury kommer att utse vem som får det prestigefyllda uppdraget att spela in rösten till McDonald’s.

- Vår ambition är alltid att göra det goda valet enkelt för våra gäster, var de än är, och att kunna beställa mat från McDonald’s med Google Home ökar denna möjlighet. För att vi ska behålla den genuina upplevelsen som ett besök på McDonald’s innebär, låter vi en av våra medarbetare vara vår röst utåt, vilket känns otroligt roligt, säger Rickard Berthold, Digital Lead, McDonald’s Sverige.

Att kunna beställa sin mat från McDonald’s via Google Home görs möjligt genom ett samarbete med Hungrig.se. Lanseringen är ett steg i McDonald’s resa mot framtidens gästupplevelse.

- Med burgare som tillagas på beställning, bordsservering och hemleverans har vi de senaste åren utvecklat vårt erbjudande för att skapa en relevant och modern upplevelse på McDonald’s, vilket gästerna verkligen har uppskattat. Nästa steg är att erbjuda röststyrd hemleverans, något som gör McDonald’s i Sverige ännu mer tillgängligt och samtida, säger Thomas Kelly, VD på McDonald's i Sverige.

McDelivery i Google Home är beräknad att lanseras i år och innan dess kommer McDonald’s utse den medarbetare som blir rösten i tjänsten den 3:e juni. Allt som krävs för användning är en Google Home och ett konto på Hungrig.se.

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.